MIsschien weet iemand hier het antwoord op mijn vragen. Mijn 6 jarige dochter kwam laatst bij de schoolarts niet door de ogentest (op het peuterbureau vroeger kwam zij ook al niet meteen door de ogentest). Volgens de schoolarts heeft mijn dochter een visisdaling beiderzijds. Op een briefje schreef ze OD:0,4 OS:0,5 ODS=0,65. Weet iemand wat dit inhoud? Mijn dochter heeft overigens op 1 jarige leeftijd lasvloeistof (S99) in haar ogen gehad, ik heb dit toen uitgespoeld en ben meteen daarna met haar naar een huisarts geweest, die niks ergs aan haar ogen zag en haar een tubetje met oogzalf voorschreef uit voorzorg. Kan die lasvloeistof die zij toen in haar ogen heeft gekregen nu toch haar ogen beschadigd hebben? Inmiddels heb ik een afspraak met een oogarts gemaakt waar mijjn dochter 8 November terecht kan. Gekke is dat we nooit het idee hebben gehad dat zij niet goed ziet. Mijn oudste dochter heeft ook een bril gehad (is nu 15), maar daar merkten we aan dat ze niet goed zag, zij liep bv tegen lantaarnpalen en muren op en had altijd hoofdpijn en keek op een gegeven moment ook scheel, mijn dochter van 6 heeft al die verschijnselen helemaal niet.