problemen met lenzen

• Jochem

Na alle merken en typen van lenzen het afgelopen jaar geprobeerd te hebben (waaronder harde en nachtlenzen), heb ik nog steeds last van mijn lenzen, of liever gezegd mijn lens want ik heb alleen last van mijn rechteroog. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik een cilinder in mijn rechterlens heb. Problemen die ik heb zijn: irritaties, lens altijd voelen, veel moeten knipperen om scherp te kunnen zien, mist, kringen rondom lampen (HALO), hoofdpijn tijdens maar vooral na dragen van lenzen de volgende dag (voelt alsof er iets achter tegen mijn oogbol drukt).

Hebben meer mensen deze ervaringen? En heeft iemand tips en/of suggesties?

BVD

• ellen

hoi Jochem

"Fijn ' om te weten dat er meer mensen zitten te tobben met lenzen. Laat je weten hoe die nieuwe lens je bevalt? Waarom bevielen nachtlenzen je niet? Ik was de eerste drie maand heel enthousiast. totdat ik branderige ogen en hoofdpijn kreeg. Hen nog een ander stel gehad, die iets minder corriceerden maar daar zag ik minder mee, em kreeg ineens hoofdpijn in mijn voorhoofd, en vond het kijken in de schemer heel irritant doordat alle witte vlakken uitvaagden. Waar kijk je nu mee? Ik wissel bril met lenzen af, maar eigenlijk bevalt niets mee. Lens voel ik erg zitten, en bril kijkt anders, en krijg vermoeide ogen door dat ding. Wordt er down van. Denk jij wel eens aan de laser?

• ellen

Hoi Jochem,

Hoe is het nu met je ogen? al lenzen gevonden die je bevallen?

Ik switch van lenzen naar bril. Bevalt me geen van beiden.

Misschien toch maar de laser.

waar had jij het willen laten doen? Valt me wel op dat de mensen die je er over spreekt enthousiast zijn, en je op internet de negatieve verhalen leest.

Ellen