Migraine?

• Josee

Hallo,

ik heb een vraag; ik heb wel eens last van beweging in mijn ogen. Of eigenlijk meer in mijn gezichtsveld. Het beeld van een oog, soms twee wordt wazig en beweegt, meestal is het een klein stukje uit het beeld. Ik kan dan erg slecht scherp zien. Het ontstond vaak na fysieke inspanning, training. Maar de laatste tijd heb ik het vaker en heviger. Meestal gaat het over door even te gaan liggen, soms is dat helaas niet mogelijk en duurt het dus ook een stuk langer. Ik vraag me af wat het probleem kan zijn en hoe het is op te lossen.

Ik heb wel eens gehoord dat het een vorm van migraine is, het gaat alleen niet gepaard met hoofdpijn.

Bij wie kan ik het beste zijn voor deze vraag?

mvg Josee

• jos

dit fenomeen heet aura, meestal gaat het wel gepaard met migraine maar lang niet altijd. kijk maar eens bij google met de zoeker aura en migraine.

Vr gr, Jos

• jeroen

Ha Josee.

Ik heb hier van tijd tot tijd ook last van. Het is voor mij ook Migraine, maar ik heb gelukkig geen hoofdpijn erna, net als jij.

Toen ik ooit les gaf, had ik wel eens, dat ik niet goed meer uit mijn woorden kwam.

Autorijden gaat ook niet lekker, dus dan zoek ik een parkeerplaats op.

Ik ontdekte wel, dat ik er meer last van heb als ik moe ben en toch een beetje opgewonden of gespannen. Ook een kater wil wel eens de aanval oproepen.

De aanval duurt ongeveer een kwartier tot een half uur.

Voor mij is het een teken, dat ik geestelijk even een tandje terug moet doen, ik ben moe en moet op tijd naar bed etc.

Een goede tip van een collega, en dit geldt eigenlijk voor iedereen: Als je je altijd druk maakt, of je wel op tijd je dingen af krijgt, doe dan het volgende:

Vertraag bewust je tempo. Loop een fractie langzamer. Je ontdekt, dat niemand het merkt en je voelt je er zelf heerlijk bij. Het werk komt toch wel een keertje af.

Ik gebruik geen specifieke medicatie ervoor, ik ziek het gewoon uit.

Met groet,

Jeroen.