bril niet goed

• Dinie

hoi,

Ik heb net een nwe bril, echt supermooi.

Mijn sterkte was niet verandert maar ik had moeite met kijken en ook een beetje een trekkend gevoel.

Nu ben ik bij een andere opticien binnen gegaan en die zegt dat de glazen niet de juiste afstand hebben.

Het moet 56 zijn en het is 53.

Ik moet naar mijn eigen opticien terug, nu durf ik niet zo goed te zeggen dat ik bij een andere opticien ben geweest, wat kan ik nu het beste zeggen en wat gat er volgens jullie gebeuren?

O,ja de andere opticiien zei ook dat doordat ik een hogere sterkte heb dit kwalijker voor mijn ogen is.

Ik heb voor mijn linker oog -500 en voor mijn rechter oog -375.

Bedankt voor jullie reacties!

• Dinie

Ik ben naar mijn eigen opticien teruggegaan.

Hij heeft ook naar die afstand gekeken en hij zegt dat het geen kwaad kan.

Klopt dit, kan het geen kwaad?

Graag jullie reactie, bedankt!

• m

Dinie, je moet terug gaan en eisen dat de bril in orde gemaakt wordt, of je geld terug. Ik heb zelf een optiekzaak en ben optometrist. Uit ervaring weet ik dat je klachten wel degelijk veroorzaakt kunnen worden door een foute pupilafstand van de optische centra van de glazen, zeker bij wat hogere brilsterktes.

Een fatsoenlijke opticien neemt je klachten serieus, en lost het probleem voor je op. In dien dit niet gebeurt kun je een klacht indienen bij de Geschillen commissie Optiek, zie www.nuvo.nl

succes ermee

• R

Een pupil distantie verschil bij hogere sterktes is onaceptabel

het veroorzaakt prismatische werking dus daar komen je klachten vandaan

succes