Daar ben ik weer… heb een week of twee terug al een bericht geplaatst: de laatste maanden is mijn zicht erg veel achteruit gegaan, en ik denk dat ik nu rond de -4 zal hebben… ik ben echter nog steeds niet naar de opticien gegaan.
Nu is het ineens een groot probleem voor mij, want ik kan op school niet meer goed werken bijvoorbeeld, omdat ik gewoonweg de sheets niet meer kan lezen etc. (terwijl ik dit voor de zomer wel kon; ik merkte wel dat het minder goed ging, maar ik kon het wel nog allemaal lezen: dus de keuze was simpel, ik hoefde niet naar de opticien). Dus… ook al zie ik hier echt heel erg tegenop, ik moet toch echt gaan, denk ik.
Mijn vraag is: wil iemand mij uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat? Klinkt misschien stom, maar voor mij, ik denk dat als ik al goed weet wat er zal gebeuren, dan is de drempel misschien wat lager.
Dus: hoe gaat zo'n bezoekje? Moet ik eerst een afspraak maken, kan ik gelijk worden geholpen? Hoe worden je ogen gemeten? Wat doen ze daar allemaal voor? En, als ze dit hebben gedaan, krijg je gelijk lenzen mee of moet je dan nog weer lang wachten?
En: is het mogelijk dat ik geen lenzen kan krijgen, maar alleen een bril (wat ik niet zie zitten)? Of zijn lenzen altijd mogelijk?
Bedankt,
Casandra