zachte lenzen

• ellen

Zijn er meer mensen die problemen hebben met zachte lenzen? de mensen die ik ken met zachte lenzen zijn allemaal enthousiast, terwijl ik er altijd problemen mee heb. Het ene paar zit me prima, terwijl een volgend paar, uit het zelfde pakje helemaal niet lekker zit, en lekker kijkt. Van sommige soorten lenzen krijg ik een raar duf gevoel in mijn hoofd. Draag ze al jaren, maar heb er eigenlijk helemaal geen vertrouwen meer in. Harde lenzen was helemaal een ramp, en heb zelfs nachtlenzen geprobeert, waar ik heel branderige ogen van kreeg, terwijl toch heel veel mensen daar ook enthousiast over zijn. Heb jaren een bril gedragen , maar daar heb ik nooit echt aan kunnen wennnen. Mijn ogen bepalen een heel groot deel van mijn leven op een negatieve manier, terwijl ik toch maar - 1,50 en - 1,25 heb. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben, of ben ik de enige en stel ik me aan. Denk er vaak aan om toch maar te gaan laseren, maar ben daar ook erg bang voor. Het zal maar niet goed gaan. Wil zo graag weer lekker kijken, zonder problemen, want dat heb ik jaren niet gedaan.

• kaplaars

beste ellen,

er komt op 11 oktober een nieuwe lens uit hij gaat heten de acuvue advance

dit een ctl die op basis van siliconen is gemaakt en is een ctl die je overdag draagt en die je om de 2 weken moet vervangen, ik zal het technische verhaal weg laten, voordeel deze lens houd 2x zijn eigen gewicht aan vocht vast en is extreem comfortabel. dus geef deze lens een kans hij is vanaf 11 oktober te bestellen door je

opticien bij FRIEDERICHS in heemstede

• Jochem

Beste Ellen,

het verhaal dat ik op dit forum wilde plaatsen, is eigenlijk exact hetzelfde als dat van jou. Na tig verschillende lenzen geprobeerd te hebben, waaronder nachtlezen en harde lenzen, heb ik nog steeds geen lenzen die mij het comfort geven waar ik naar zoek. Dit geldt overigens alleen voor rechts (ik heb voor mijn rechteroog een cilinder van -1), altijd gaat het gepaard met irritatie, hoofdpijn tijdens, maar ook na, duizeligheid, niet scherp zien, veel moeten knipperen om scherp te kunnen blijven stellen, mist en ook kringen om lampen (HALO-effect).

Misschien dat die siliconenlenzen iets voor mij (en ook voor jou zijn).

Succes verder!

• kaplaars29

jochem,

tot mijn spijt moet ik je vertellen dat de siliconenlenzen op dit moment nog niet met cylinder leverbaar zijn

maar als je gewone sterkte meer is dan 4.00 dpt dan kun je proberen de helft van de cylinder bij de gewone sterkte op te tellen

succes

• eyesee

kaplaars,

b&l komt deze maand met de pure vision toric

groetkaplaars29 schreef:

>

> jochem,

>

> tot mijn spijt moet ik je vertellen dat de siliconenlenzen op

> dit moment nog niet met cylinder leverbaar zijn

> maar als je gewone sterkte meer is dan 4.00 dpt dan kun je

> proberen de helft van de cylinder bij de gewone sterkte op te