Bril of niet

• Ton

Freddie vandaag probeerde ik in kontakt te komen

met Tom maar helaas spreekt hij geen Nederlands

voor mij is dit een probleem.

Tevens ben ik van mening als je een bepaalde therapie

geeft in Nederland dat je dan ook Nederlands moet kunnen spreken.

Ik woon zelf in Groesbeek dus voor mij was de afstand geen probleem.

Groet,

Ton

• Freddie

Beste Ton,

Jammer dat de taal een barriere vormt, maar er zijn ook Nederlandse alternatieven, van mensen die bij Tom de training hebben gevolgd. In mijn vorige berichten heb ik verschillende sites genoemd. Op www.natuurlijkzien.nl wordt ook veel en heldere uitleg gegeven.

Overigens wel een zeer interresante, doch mijns in“ziens” enigszins starre stelling, omtrent het feit dat je in Nederland alleen therapie zou mogen geven als je Nederlands spreekt. Weet u dat ik heel blij ben dat hij in Nederland is, anders zou ik voor zijn lessen naar de USA moeten.

Toch ben ik wel benieuwd wat de motivatie /denkwijze achter uw stelling is.

Groeten Freddie

• Ton

Freddie mijn ogen houden mij al bijna me hele leven bezig.

Ik ben verziend daarvan zegt de oogarts dat dit een schoonheidsfoutje van de

natuur is verder zegt de oogarts het zijn gewoon gezonde ogen, maar ik draag

momenteel wel een bril van + 8 en daar heb ik zelf veel last van, je begrijpt het

misschien al dat dit ook tussen de oren een rol speelt.

Dus alles wat ik lees of aan informatie binnen krijg betreft ogen, daar heb ik zeer veel aandacht voor.

Maar ik vraag me nog steeds af of ervaringen zijn bij die sterkte die ik heb, en wat

zijn te verwachten resultaten.

Je kunt je ook voorstellen met een sterkte van + 8 kun je niet zo maar je

bril afzetten want dan kan ik namelijk niet meer funktioneren.

Als ik de overtuiging heb dat ik hier zelf iets aan kan verbeteren zal ik dit zeker doen.

Ik hoop dat deze uitleg meer duidelijkheid geeft betreft mijn situatie.

Groet,

Ton

• Freddie

Beste Ton,

Zeer begrijpelijk, + 8 is ook niet echt gemiddeld. Ik ken persoonlijk, op Tom na dan, geen mensen die vergelijkbaar zijn qua afwijking. (Tom had zelf -8), maar die zullen er ongetwijfeld zijn.

Ik stel voor dat we over een tijdje, als ik wat verder ben met de cursus, contact blijven houden. Wellicht ken ik dan meer mensen die je verder kunnen helpen.

Dit is mijn rechstreekse e-mail adres; freddiesoeters@hotmail.com

Prettig weekend, groet Freddie

• anita

ER ZIJN VOLGENS MIJ HEEL VEEL MENSEN DIE PRIMA KUNNEN ZIEN ZONDER BRIL, LENZEN. ZE HEBBEN GEWOON GOEDE OGEN. HEERLIJK ZOU DAT ZIJN HE!!!

EN ANDERE HEBBEN DE PECH DAT ZE NIET GOED KUNNEN ZIEN ZONDER HULPMIDDEL. BATES METHODE? PRIMA ALS HET WERKT. ER IS NIET VEEL OVER BEKEND.

HET IS INDERDAAD ZO DAT JE OGEN STEEDS VERDER ACHTERUIT GAAN.

DAT VERTELT DE OPTICIEN JE DAN, EN HET GAAT MET 0.25 PER KEER OFZO, DUS HEEL GELEIDELIJK. OVER EEN PERIODE VAN ENKELE JAREN BEN K TOCH VAN -0.75 NAAR NU -2.00 GEGAAN.

JE DRAAGT EEN BRIL OF LENZEN, DUS WAAROM GAAN JE OGEN VERDER ACHTERUIT?

IK VIND EEN BRIL HELEMAAL NIKS, HET VERPEST IEMANDS GEZICHT VIND IK IN DE MEESTE GEVALLEN.

IK ZIE ER METEEN UIT ALS EEN SCHOOLJUFFROUW OF EEN OMA ATJE MET EEN BRIL. IK BEN ECHT NIET OVERMATIG IJDEL, MAAR ZO'N APPARAAT OP MIJN NEUS VIND IK HET ANDERE UITERSTE.

GELUKKIG ZIJN ER LENZEN.

MAAR GOED, DAT IS MIJN MENING.

• Ton

Ja anita ik ben het helemaal met je eens

ook ik heb een grote hekel aan een bril, maar ja momenteel gaat het

misschien even niet anders ik had de laatste tijd veel last van mijn lenzen

zodat ik nu toch weer de bril op heb.

Maar ik hoop dat dit tijdelijk is.

Groetjes,

Ton

• jeroen

Misschien bedoelt Quackenbush het volgende:

Als je 40 + bent, gaan je ogen achteruit. Met name lezen wordt dan een probleem.

Ik zal dan mijn leven anders moeten gaan inrichten. Ik ben 40 +, heb al die jaren in het verleden veel gelezen en zal op zoek moeten gaan naar andere bezigheden.

Zo ook, ik ben sinds mijn 12e bijziend. Ik kon het bord op school niet meer lezen. Misschien, was dat een teken om te stoppen met mijn opleiding en me te gaan concentreren op praktisch gepriegel