het onderwerp geeft mijn probleem aan, hoe stom het ook klinkt… ik weet dat ik erg slechte ogen heb, maar ik heb een soort fobie voor de oogarts (weet totaal niet waardoor dit komt). Eerst kon ik nog wel alles lezen (ik volg een hbo opleiding, en ik kon het bord nog goed lezen), maar het gaat erg hard achteruit. Mijn broer heeft een bril met sterkte -3,5 en -4 en door zijn bril zie ik goed…
het schoolbord kan ik ook niet meer lezen, ook niet voorin en dit geeft dus wel problemen.
Maar nu durf ik dus niet naar een oogarts… maar het is echt nodig want ik kan de tv op 1,5 meter niet eens meer lezen. En ik schaam mij ervoor dat ik niet durf (zo slechte ogen en nog steeds geen bril: wat zullen ze daarvan denken!)… wat moet ik doen??? Hoe denken jullie hierover?
Bestaat er kans dat het vanzelf beter wordt, of zit er echt geen andere mogelijkheid in voor mij…?
Tot slot: ik wil absoluut geen bril, zijn lenzen altijd mogelijk of zijn er bepaalde voorwaarden?
En: hoe gaat zo'n bezoekje aan de oogarts? Dit wil ik GRAAG weten voor ik de stap neem…
Bedankt…