wazig

• bianca

beste mensen,

ik heb een groot probleem.

ik ben al jaren lenzen-draagster en heb sinds 4 dagen nieuwe lenzen.

ik heb maandlenzen, speciaal voor mensen met een cilinder.

de lenzen hebben 3 streepjes op de lenzen met in de middelste een gewichtje, zodat de lens altijd op de zelfde plaats zit, zegt de opticien.

het rare is dat ik heel vaak wazig zie.

dichtbij iets lezen valt niet mee, het lijkt wel of ik slechter zie.

moet ik nu wennen aan deze lenzen,

of zijn ze helemaal niet geschikt voor mij??

hebben ze mijn sterkte verkeerd gemeten?

wat is de beste oplossing voor mij?

welke lenzen worden meestal gedragen door mensen met een cilinder in hun oog?

speciale lenzen voor een cilinder of gewoon zachte lenzen??

graag hoor ik jullie antwoorden.

• mij

je hebt dus nu andere lenzen gekregen als dat je normaal had??

• bianca

ik ben naar een andere opticien gegaan omdat ik niet tevreden was over mijn half jaar lenzen en naar maand lenzen wilde overstappen en een kennis mij die opticien had geadviseerd.

of er in mijn andere lenzen een cilinder zat weet ik niet, ze zaten in het begin wel fijn, kon er goed mee zien maar na een tijdje ging mijn rechterlens zeer doen, zo erg dat ik ze niet meer in deed.

nu heb ik dus maandlenzen bij een andere opticien uitgekozen en ik zie in de verte wel goed, maar niet scherp genoeg en van dichtbij zie ik dubbel/wazig.

ik zit namelijk de meeste tijd achter een beeldscherm van een computer.

ik ben inmiddels terug geweest naar de opticien en die heeft met glazen getest waar ik beter door zag, hij zei dat hij de cilinder in de lens ging passen, en nieuwe paslenzen ging bestellen.

ik vind het raar dat ze met apparatuur toch de verkeerde sterkte meten.

het zal wel kloppen, hoop ik?

• mij

de apparatuur die ze gebruiken is eigenlijk alleen maar een lichtje de mens moet het werk doen het apparaat besluit niet welke sterkte het moet zijn. als er ergens verkeerd op scherp gesteld word hang je al