De opticien heeft geconstateerd dat ik aan beide ogen -0,75 heb. Welke gevolgen kan deze sterkte hebben? Ik heb het gevoel dat hij een verkooppraatje houdt. Volgens hem móet ik een bril.
volgens de theorie zie je tot ongeveer anderhalve meter perfect scherp daarna word het steeds waziger. voor verder dan 6 meter betekent dit dat je 30% minder ziet als dat je zou kunnen zien. maar ik weet niet hoeveel jij met en zonder bril ziet. bij de een scheelt het maar heel weinig bij de ander gaat er een wereld open.
Michel,
Ik ben ook maar een leek, maar wel altijd erg geinteresseerd in het vak van de opticien. Zover ik weet is een normale visus 1.0. (=gezichtsscherpte).
Is je visus zonder correctie < 1.0, en met bril >1.0 dan zal een opticien een bril aanraden, denk is.
Is je visus zonder correctie al 1.0 of hoger, dan kan het best zo zijn dat je met een correctie een visus hebt van bijv 1.3 of hoger, maar dan zal de keus toch wat meer bij je zelf liggen. Voor het dagelijks leven (verkeer e.d.) zie je dan ook zonder correctie voldoende.
Even over jouw probleem.
Zelf had ik dit namelijk ook en ben dus ook naar de opticien geweest.
Ondanks een visus van 1.6 heb ik toch een bril gekocht (+0.75, +0.50) en het probleem was opgelost. Vooral met computeren en lang tv kijken of lezen voorkomt deze bril vermoeide ogen. Erg prettig dus.
Monique,
Nou, ik heb mijn ogen nalaten meten, en er kwam weinig uit.
Rechts 0,00 Cil - 0,25 55
Links 0,00 Cil - 0,25 150
Over een visus werd niet gesproken, en ik heb door zo'n pasbril gekeken, en dat zag er wel goed uit. Alleen die opticienzei, dat het de moeite niet waard was, om nu al een bril te nemen, misschien wel later, want dat gaat onvermijdelijk komen…..
Ook een leesbril zou binnen een aantal jaren komen.
IK zie het wel, en als de klachten aanhouden of erger worden, dan ben ik zo aan de bril.
Groetjes, Michel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?