Bericht voor MarkS

• Rene

Beste MarkS,

Ik wil toch even reageren op je antwoorden die jij via dit forum geeft. Wij respecteren het feit dat jij de prikkers op dit forum probeert te helpen, je moet alleen wel bij de vraagstelling blijven.

Jou mening dat opticiens alleen verstand hebben van monturen en niet van oogmetingen worden hier niet gedeeld. Vind dit ook niet netjes, als jij dit forum blijft vervuilen met dit soort berichten dan zal ik de beheerder van deze site hiervan op de hoogte stellen. Deze kan middels je ip adres je bannen van deze site!

Heel zachtjes druk ik met dit bericht uit, dat wij niet gediend zijn van jou manier van posten.

Mvrgroet,

Rene (opticien)

• Theo

Hier ben ik het dus helemaal mee eens!

Zoals MarkS zegt ‘Een opticien is een brillenvakman en geen oogmeetkundige.’ klopt dus niet. De opticiens in Nederland zijn over het algemeen wel oogmeetkundige (indien ze de normale optiek-opleiding gevolgd hebben) en mogen zich zo ook noemen (helaas mag iedereen dat). Ze zijn echter niet allemaal optometrist. Verder geeft een cycloplegische refractie wel een indicatie welke refractie-afwijking verborgen is, maar dit wil dus niet zeggen dat deze sterkte dan ook altijd uitgevoerd kan of moet worden.

Verder ben ik van mening dat een optometrist die alleen optometrist is, geen opticiens opleiding heeft gehad (bv van vwo rechtstreeks naar hbo), geen ervaring heeft in de verkoop en uitvoeren van brilsterktes en daarmee terugkoppeling mist van een client/patient hoe die sterkte wordt ervaren toch wel eens wat tekort kan komen aan ‘brillen’-ervaring.

Theo

opticien èn optometrist

• Ronald

volledig mee eens.

Ronald,

gediplomeerd opticien, géén optometrist maar wel prima oogmeetkundige :D:P