inschatten snelheid afstand

• marleen

hoi ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven

als ik in de auto zit of op de brommer kan ik niet inschatten op welke weghelft de tegemoetkomende euto, motor rijdt, hoe hard ze rijden.

en met hoge snelheid kan ik de borden niet lezen.

hoeveel afstand er tussen mij en de andere weggebruikers zit. met name inparkeren tegemoetkomend verkeer. via de achteruit kijkspiegel gaat het niet.

zoda ik snel ga heb ik geen overzicht meer

ik word hier niet happy van

mijn ogen zijn goed voor veraf aan mijn rechter oog 0.25 en een lichte prisma afwijking.

hebben hier meer mensen last van? en wat kan ik er aan doen?

groetjes marleen

• Klaas

Dat er iets aan de hand is met je ogen, dat hoeven wij je niet meer te zeggen, dit geef je zelf al aan.

Ga eens langs een goede optiekzaak, en laat zijn bevindingen door de zgn. pasbril zien, hierbij speelt zeker een prisma een belangrijke rol.

De sterkte kan nog zo laag zijn, kan dus best met een - 0,25, maar een prisma heeft veel meer betekenis in jou geval. Het is wel een meting waarbij de nodige kennis nodig is, het optiekvak is nog steeds een vrij beroep, dat daarom ga naar een deskundig iemand waar je vertrouwen in hebt.

Klaas

marleen schreef:

>

>

> hoi ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven

>

> als ik in de auto zit of op de brommer kan ik niet

> inschatten op welke weghelft de tegemoetkomende euto, motor

> rijdt, hoe hard ze rijden.

> en met hoge snelheid kan ik de borden niet lezen.

> hoeveel afstand er tussen mij en de andere weggebruikers zit.

> met name inparkeren tegemoetkomend verkeer. via de achteruit

> kijkspiegel gaat het niet.

> zoda ik snel ga heb ik geen overzicht meer

>

> ik word hier niet happy van

> mijn ogen zijn goed voor veraf aan mijn rechter oog 0.25 en

> een lichte prisma afwijking.

>

> hebben hier meer mensen last van? en wat kan ik er aan doen?

> groetjes marleen

• MarkS

Of zoek gewoon een optometrist. (www.optometrie.com).

Een opticien is geen beschermd beroep, zoals Klaas al zei. En dus is het voor de leek moeilijk om te bepalen of je bij een goede opticien bent of niet. Een opticien is eigenlijk een brillenvakman, een optometrist is een oogmeetkundige. Een optometrist is wel een beschermd beroep. En als deze optometrist is aangesloten bij de OVN, dan verplicht hij zich ook nog eens tot nascholing, en dient hij of zij zich te houden aan een gedragscode. Een optometrist kan je nadat hij de ogen grondig bekeken heeft precies vertellen waarom je moeite hebt met het inschatten van snelheid en afstand, en wat daaraan te doen is.

• orthoptist

Hoi marleen

Degene die zich met prisma's bezig houdt en er het het meest van weet is de orthoptist. In bijna elk ziekenhuis op de poli poli oogheelkunde werkt een orthoptist. Het is verstandig daar eens een afspraakte maken.

Veel succes!!