Geachte lezers/lezerinnen,
In maart 2004 heb ik een paar nieuwe lenzen aangeschaft. Het zijn 'hydrofiele lenzen monofocaal n<1.52, als iemand dit wat zegt. Zachte lenzen, bedoeld om er een jaar mee te doen, aldus garandeerde mij de opticien.
Ze zijn anders dan dat ik gewend was: wat dikker maar ook zachter, weker (?).
Behalve dat ik vanaf de aankoop tot heden regelmatig een lichte irritatie voel of er iets stoffigs achter mijn lenzen zit (volgens de opticien heeft dit te maken met dat deze lenzen veel opener zijn dan die ik gewend was en dit kwam door meer zuurstof bij mijn ogen, maar dat zou langzaam weggaan) en ik soms slecht er door zie, vooral de linker en al een keer de lenzen vervangen zijn omdat ze niet de goede sterkte o.i.d. hadden, had ik vanochtend bij het schoonmaken van mijn rechterlens, om ze in te doen, ineens twee helften in mijn handpalm.
De opticien vertelt mij dat er geen garantie op zit en dat ik dus gewoon een nieuwe moet aanschaffen.Gewoon pech dus.
Kan iemand mij misschien vertellen of zoeits nou wel kan, zo kort na de aankoop? (nog geen drie maanden). Ik draag al zo'n 15-20 jaar lenzen, maar dit is mij nog nooit overkomen.
En of er wellicht via de Algemene Voorwaarden van het NUVO of het ANVO (waar de aankoopovereenkomst onder valt) toch sprake kan zijn van schadevergoeding?
Everhart
Bedankt voor de reacties.