Hoi, jazeker, ik ben afgelopen donderdag voor de driemaandscontrole geweest en met elk oog zie ik nu 150%. De behandeling zelf voel je niet, maar toen de verdoving voorbij was was het erg pijnlijk, vooral de eerste drie dagen. (maar klagen deed ik niet, omdat ik meteen na de behandeling de klok al heb kunnen lezen en de reclame van de vrachtwagens buiten). Dat komt omdat ze met de lasek een soort schaafwondje op je oog schrapen en dan pas laseren.Daarna gaat er een lensje in om je oog af te beschermen. Bij de lasik doen ze een sneetje in je hoornvlies maken, flapje omhoog, laseren en flapje omlaag, deze zuigt zich dan vrijwel meteen weer aan het oog vast en is dus minder pijnlijk. De vierde dag ging ik in stappen vooruit en kon ik door mijn wimpers heen glurend de ondertiteling op tv lezen. Na de vijfde dag gingen de lensjes eruit en vanaf dat moment kon ik in principe alles weer goed zien. Volgens mij is het niet zo dat de ene behandeling veiliger is dan de andere. De lasekmethode doen ze wanneer je hoornvlies niet dik genoeg is om de lasik te kunnen uitvoeren. Beide behandeling brengen niet onoverkomelijke risico's met zich mee.