Hallo!
Ik ontdek net deze site en heb wat vragen. Ik begrijp dat ik deze hier kan plaatsen.
Ik hoop dat er mensen zijn die hier raad mee weten, ook over verkrijgbare daglenzen.
Mijn probleem is dat ik van bepaalde lenzen hoofdpijn krijg. Eigenlijk heb ik nog steeds geen goede lens gevonden. De lens welke ik moet dragen en welke mijn hoofdpijnklachten vermindert zijn lenzen met een laag watergehalte, waardoor traanvocht vermindert opgenomen wordt door de lens en de afvoer van vuiltjes en eiwit mogelijk blijft. Bovendien heb ik het idee dat bepaalde lenzen teveel licht doorlaten, waardoor ik zie alsof er zonet een foto van dichtbij van me gemaakt is, overbelicht dus.
Waar de hoofdpijn precies vandaan komt weet ik niet, maar met de meeste lenzen heb ik behoorlijke klachten, bij andere wat minder, maar waar moet ik precies op letten?
Kan het te maken hebben met het materiaal waarvan een lens gemaakt is? En welk materiaal zou dan niet of wel goed zijn?
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, want ik ben bij een 3-tal opticiens geweest maar tot nu toe heb ik nog geen geschikte lens gevonden. Opticiens zeggen mij dat het mogelijk migraine kan zijn, maar mijn klachten zijn erg afhankelijk van welke lens ik draag. Het huismerk van een bepaalde opticien gaf mij aanzienlijk minder klachten, al verdwenen ze niet geheel. Sinds een paar weken draag ik een andere lens en dit heb ik al een paar keer herhaald, over een tijdsbestek van jaren, en het kan toevallig zijn maar wanneer ik die lenzen draag, krijg ik meer klachten, op het moment van het inzetten van de lens praktisch al.
Heel graag ontvang ik advies/informatie! Alvast bedankt!!