ontspiegeling

• angelique

Ik heb een vraagje? Mijn moeder heeft een bril waarvan de ontspiegeling los laat en daardoor allemaal vlekken op glazen zitten.

Volgens de winkel zit hier maar 2 jaar garantie op en was deze in julie 2003 verstreken ze is in December 2003 voor het eerst er mee terug geweest en weg gestuurd dat hij gewoon goed schoon gemaakt moest worden.

Nu pas wordt eindelijk toegegeven dat de ontspiegeling los laat maar doet de fabriekant er niks aan. De winkel kan ook niets voor haar doen. Alleen met de verzekering misschien.

Wie heeft dit ook meegemaakt? Is er niet zo iets als een coulange regeling want glazen zijn toch vrij duur.

groetjes Angelique

• liesbeth

Angelique,

de enige tip die ik je kan geven is, vraag de opticien of hij de hele ontspiegeling er af kan halen. De glazen zullen dan vaak wel meer spiegelen/schitteren maar dat is dan vaak nog minder hinderlijk dan die vlekken. Deze vloeistof is vaak bij de fabrikant van de glazen te bestellen.

Helaas is een opticien voor garantie van coatingen vaak ook afhankelijk van een fabrikant, en deze doen soms moeilijk. maar veel langer als twee jaar wordt er toch geen garantie gegeven is mijn ervaring na vier en een half jaar optiek.

hoop dat er een oplossing komt voor dit probleem.

Liesbeth.

• Rene

Liesbeth heeft gelijk!

Er zit inderdaad vaak maar 2jr garantie op Dit wil ook nog wel eens per fabrikant verschillen. Er zijn fabrikanten die sporadisch uit coulance nog wel eens wat willen doen.

De verzekering doet hier niets mee, dus dat is vergeefse moeite.

De ontspiegeling er af laten halen is dan vaak nog de beste oplossing.

Succes!

Rene

• jaap

vind ik een beetje raar. waarschijnlijk is het een kunststof `glas ` met een brekingsindex van 1.6 of 1.67. dat daar de ontspiegelingen van loslaten is een algemeen bekend probleem. daar bedoel ik mee dat (bijna) alle glazen van de laatste 4 a 5 jaar de coating loslaat. dat wist niemand van te voren. maar je hebt wel een probleem. afhankelijk van de leverancier is de garantie termijn 2 jaar. maar de meeste fabrikanten hebben wel een coulance regeling ja. alleen de opticien moet dan wel een beetje moeite doen. en wat regelmatig gebeurt is dat er al snel geroepen wordt dat er niets aan gedaan kan worden met als achterliggende gedachte dat er dan toch wel nieuwe glazen gekocht worden. (kassa!) beetje kort door de bocht van de opticien. volgens mij is de enigste reden dat de meeste mensen naar de betere ( tussen haakjes) opticien gaan omdat ze er vanuit gaan dat het betere kwaliteit is. als na 2 jaar de ontspiegeling eraf valt en er niets gedaan wordt waarop is dan die betere kwaliteit gebaseerd???????? zo speel je bedrijven als specsavers natuurlijk in de kaart. slim heel slim die korte termijn politiek..

gewoon nogmaals proberen. moet wel iets aangedaan worden.

ps de ontspiegeling kan je er ook met coustic soda afhalen. wel een gemeen goedje dus pas wel op.

• Liesbeth

Jaap,

Helaas heb je voor een deel gelijk. Er zijn inderdaad opticiens die voor deze korte termijn politiek gaan. Maar ik ben er van overtuigd dat er ook een hele hoop zijn die het, net zo als ik, anders geleerd hebben. Ik zou zelf ook niet afgescheept willen worden dus doe ik dat met mijn klanten ook niet. Ik heb een hele tijd bij hans anders gewerkt en ook al waren de glazen daar goedkoper als bij de particulier of evt. andere ketens, toch deed ik altijd alle moeite om toch nieuwe glazen te regelen voor een klant. Maar soms lukte dat gewoon echt niet en dan houd het op, helaas. Dus we zijn niet allemaal overtuigd van deze korte termijn politiek.

groeten Liesbeth

• mij

hoi Jaap

Je bent wel een beetje erg door de bocht want dat van de ontspiegelingslaag ligt nogal aan de fabrikant die het levert. En bij de fabrikanten waar dit probleem speelt zijn ze inderdaad coulant

• Jan

Gewoon terug naar je opticien en vragen of ze de glazen ter beoordeling op willen sturen. Weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt, niet vergeten de toelichting van de fabrikant te vragen met eventueel de regeling! Dan weet je namelijk zeker dat de glazen bij de fabrikant zijn geweest en dat er serieus naar gekeken is.

Suc6 Jan

www.optischcentrum.nl

• angelique

Bril is terug geweest naar de fabrikant, maar er wordt gezegd niks aan te doen.

Ze willen dus ook niks van een tegemoed koming doen en vandaar dus deze oproep.

Omdat ik het gewoon stijlloos vindt dat je zegt garantie is om einde verhaal.

Omdat deze glazen ook een leesgedeelte hebben kan de winkelier ook niks regellen. Met gewone glazen dus wel want die zijn natuurlijk minder duur.

Groetjes Angelique