laseren bij + afwijking en cilinder

• Claudia

Hoi,

Ik hoor in mijn omgeving alleen ervaringen van mensen die een - afwijking hebben. Zelf heb ik een +afwijking (+1,75 en +2,25) en een cilindrische afwijking van 1,50 en daarbij loens ik met een oog als ik m'n lenzen niet draag. Omdat ik intolerant wordt voor (zachte) lenzen, wil ik mijn ogen laten laseren, maar wil niet het risico lopen dat ik daarna nog loens.

Wie heeft ervaring met soortgelijke afwijking en laseren? Op welke site kan ik terecht voor concrete info en ervaringen van mensen?

En wie heeft zich laten behandelen in belgie (met soortgelijke afwijking) en heeft daar goede ervaringen mee?

Groetjes Claudia

• ann

Hoi,ik heb mijn ogen laten laseren in aug.2004.Was dus ook verziend.Sinds begin dit jaar zijn mijn ogen terug achteruit gegaan.En zit nu terug aan de bril.Beide ogen zijn nu+ 1.50.Tevoren was dat ong 3.50.Ik had ook cilinders ,dat probleem is tot nu toe nog wel verholpen.Ik moet er wel bij vertellen dat de oogarts me had verteld dat de kans bij verziendheid groter was dat ik terug aan de bril moest na jaren.Maar dat het nu zo snel is valt me toch wel tegen.De lasering is gebeurd in Drongen bij Gent.Ik heb er indertijd 2225 euro voor betaald.

groetjes ann

• Rene

Ann,

Mag ik vragen wanneer je bent gelaserd? Er staat in je tekst augustus 2004 maar dat kan dus niet :-)

Wat is je leeftijd?

• claudia

Hoi Ann,

Ik heb van een aantal klinieken gehoord, dat er bij terugval (wat blijkbaar zo goed als zeker is bij laseren bij verziendheid) zonder extra kosten opnieuw wordt behandeld. Gold dat niet voor die betreffende kliniek?

Welke laserbehandeling heb jij gehad?

Groetjes Claudia

• diana

hoi

ik lees nu pas je oproepje, ik zelf ben vorig jaar aug gelaserd bij visions en dat is goed gegaan. ik laat een oog nog een keer doen op hun kosten uiteraard omdat ik nog een rest afwijking heb van -1 en dat teveel vind verschillen met mijn andere goede oog. maar jou vraag over het loensen daar wil ik eigenlijk antwoord op geven. mijn rechteroog loenst ook een beetje dat deed het voor de het laseren en dat doet het nog steeds. als je verwacht dat het niet meer zo is nadat je je laat laseren dan moet ik je teleur stellen. het loensen gaat er niet van weg.

groetjes paula.

ze moeten wel aparte testen doen om te kijken of je oog dat loenst, wel gelaserd kan worden is bij mij ook gedaan.