Hallo Allemaal,
Ik ben van plan om mijn ogen te laten corrigeren d.m.v. een laserhandeling. Ik heb binnenkort een afspraak bij CareVision. Maar ben nog bezig om me goed te verdiepen in dit onderwerp voor dat ik het def. laat doorgaan. Nu zijn mijn ogen als volgt:
Rechts: sterkte -9.00 en een cilinder van -1.12
Links: sterkte - 10.00 en een cilinder van -0.87
De afgelopen jaren is mijn sterkte gelijk gebleven maar zijn mijn cilinders achteruitgegaan, vooral bij mijn rechteroog. (4 jaar geleden had ik nog geen cilinders) Ik hoor eigenlijk weinig verhalen over correcties van cilinders en bij een hogere sterkte dan -6 of 7.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en komen de cilinders niet snel terug, uitgaande dat dit zo achteruit is gegaan in mijn ogen. Daarnaast zit er in mijn familie de volgende oog kwalen: staar, glaucoom (als je het zo schrijft), zwak netvlies en te ovale ogen waardoor het netvlies te strak staat en scheurt. Ik ben hier zelf nog niet opgetest maar het is mij al wel duidelijk gezien de sterkte van mijn ogen dat ik ook die kant opga. Ik vraag mij dus ook af of ik wel dusdanig op de kennis van de desbetreffend arts kan vertrouwen dat hij met deze kwalen bekend is. Heb het idee dat oogcorrectie voornamenlijk plastiche chirurgie is en dus op plaats 1 om geld verdienen gaat ipv werkelijke geneeskunde. Daarnaast heb ik door het jaren lang lenzen dragen vaat ingroei, kan dit kwaad bij een behandeling.
Ja, ja, ja ik weet het heel wat enge dingen die veel mensen zal laten denken meisie niet doen, maar mijn overweging is dat ik nu ik de keus heb tussen geld uitgeven aan nieuwe glazen, nieuwe zonnebril en nieuwe lenzen ik 2000,- euro kwijt ben en dat is dus 1 oogcorrectieis. Over 5 jaar ben ik weer zo 1.200 euro kwijt dus heb ik de gehele behandeling bijna al betaald. Nu heb ik het geld voor een correctie en normaal gesproken heb ik al de moeite om nieuwe glazen te kunne betalen (ben maandlijks aan het sparen om elke keer de rekeningen te kunnen betalen). die tussen de 450 en 650 euro in zitten voor twee stuks. Ik zou eigenlijk al blij zijn als ik -2 ben en ik minder kosten heb. Een bril op zich zit ik niet zo mee het gaat om al die kosten bij zulke slechte ogen.
Wie kan mij wat ervaringen geven en zijn\haar kennis delen op dit gebien.
Groetjes en vast bedankt,
Maris