Heeft iemand ervaring met een gekneusde oogzenuw???

• Leny

Hallo,

Mijn moeder heeft na verwijdering van een hersentumor een aangezichtsverlamming gekregen.Ook is haar oogzenuw gekneusd.Ze heeft wel een gezichtscorrectie gehad maar haar li-oog sluit niet meer en ze ziet alles dubbel.Volgens de neuro-chirurg kan het nog wel even duren voordat er verbetering komt.Weet iemand misschien of dit met een correctie-bril of zo te verhelpen is,want de oogarts is hier nogal vaag over.

groetjes,Leny

• JP

Ik zou als ik jou was met je moeder naar een opticien gaan en vragen of hij optometrist is of iemand weet. Niet dat een opticien niet goed is, maar een optometrist heeft 4 jaar HBO studie gedaan en weet veel van oogziekten etc. af. Zij zitten qua kennis tussen een opticien en een oogarts.

Denk dat hij een goed advies kan geven.

Groetjes JP

• Inge

Zelf zou ik een optoloog aanraden. Een vriend van mij heeft na een parachute-ongeluk (mer hersenletsel als gevolg) erg goede resultaten geboekt met de oog- en oogspieroefeningen die de optoloog (in dit geval iemand in hendrik ido Ambacht) voorschreef, terwijl de reguliere oogartsen hem al afgeschreven hadden.

Zelf ben ik onlangs naar een optoloog in Rotterdam geweest en heb daar ook oefeningen ‘meegekregen’ voor beter zicht, door training van de accomodatie vna het hoornvlies.

• orthoptist

Ik denk dat hier een afspraak bij een orthoptist de meest logische is. Eventueel kan met prisma's geprobeerd worden het dubbelzien op te lossen Mogelijk is dit tijdelijk omdat er nog verbetering op kan treden als de operatie nog niet lang geleden is. In bijna elk zieknhuis werken een of meerdere orthoptisten op de poli oogheelkunde. Eeen orthoptist houdt zich vooral bezig met de oogspieren en de samenwerking tussen de ogen.