Help! zie dubbel door nieuwe bril

• bo

Vandaag net mijn nieuwe bril opgehaald, ik draag lenzen dus bril voor erbij.

Toen zette ik de bril thuis op en ….. ik zag niks, ik zie hartstikke dubbel, als ik een oog sluit dan gaat het wel maar doe ik ze beide open dan is het een drama.

Ik heb en paar uur geprobeerd te “wennen”, maar ik werd er stapelgek en geirriteerd van.

Is het bij de meting nou zo mis gegaan, ik heb toch keurig mijn lenzen uitgehouden een hele dag en nacht lang voor de meting?

Komt dit iemand bekend voor?

• Het Brillensmidje

Beste Bo, het kan verschillende oorzaken hebben waarom je “dubbel” ziet door je nieuwe bril. 1. Hoe lang draag je geen bril. 2. Welke sterkten hebben je lenzen en welke sterkte zit er in je bril. Als de sterkte in je bril te hoog is, is dat irritant. Heb je min of plus glazen. ( eventueel met een cilinder correctie.) Zo zie je dat er meer voor komt kijken. Heb je een antwoord, dan weet ik wat meer. Groetjes van Het Brillensmidje.

• Carla de W

Ik heb dat ook gehad toen ze een lichte cilinder ontdekten en die gingen corrigeren. Nu hebben ze die cilinder verwaarloosd en dan gaat het goed.

• mij

ga terug naar je opticien, die kan kijken waar het aan ligt wil een beetje moeilijk zo over het internet

• Carla de W

Dat is waar, maar als wij met zijn allen zeggen dat het normaal is en dat ze moet wennen dan scheelt dat haar een bezoekje…

Maar in dit geval is het niet zo, want dit lijkt me niet te wennen, hiermee moet ze wel naar de opticien.