cilinder

• moon

Hallo

mijn dochter van 5 is niet bijziend of verziend,maar het heeft te maken met haar

cilinder??? in haar oog.Zo te zien heeft ze er geen last van,maar volgens de oogarts

moet ze een bril en onze dokter zegt weer dat het wel meevalt.

Wie kan ons er meer over vertellen

moon

• mij

volgens mij heeft een oogarts er meer verstand van als een huisarts

• Jean-Paul

Lijkt mij ook dat een oogarts meer verstand ervan heeft. Zou niet naar je huisarts luisteren. De meeste mensen met sterkte hebben een cylinder. Je moet het zo zien, een “gezond” oog is rond en heeft de juiste sterkte. De sterkte kan achteruit gaan naar de + of de - en het oog kan een beetje gaan lijkt op een “rugby voetbal” Dan heeft het oog een cylinder in het glas nodig om het beeld weer goed te krijgen. Zo krijgen wij vaak mensen in de zaak die vertellen dat ze iets heel bijzonders hebben: een cylinder namelijk… Maar ja, heb zelf ook in elk glas voor mijn oog een cylinder zitten zoals de meeste mensen met een bril.

Maar ja, een huisarts weet het dus echt niet zie je maar weer. Laat hem anders maar de oogarts opbellen waar je bij bent. Zal hij denk ik nooit doen!!!

Groetjes en succes,

JP

PS, nadeel van geen bril kan o.a. zijn (als het kind echt een bril nodig heeft) dat het kind niet geconcentreerd meer is, veel hoofdpijn heeft of veel moe is (komt o.a. van het vele accomoderen van de spieren)

• klaas

Ja wat moet je hier nu mee, heel eenvoudig, ga bij een goede optiekzaak in de buurt, vraag of u even een cylinderglas mag zien, ik weet niet om welke sterkte het gaat, maar als u daar even doorheen kijkt, weet u wat zo een glas doet, vooral er even mee draaien. Een cylinder glas geeft een rustig en strak beeld, zodat u dochter op dit moment last heeft bij het consentreren op een bepaald beeld, letters geven bijvoorbeeld een versrooit beeld, met schaduw. Ik weet niet hoe oud ze is, maar straks op school heeft ze daar zeker behoefte aan.

Maar de medische wereld is wat dit betreft heel verdeeld, sommige oogartsen vinden het zicht van 60% al voldoende, dat de huisartsen beginnen zeker ook wat makkelijk te denken. Daarom ga naar een goede opticien waar u vertrouwen in hebt, en laat u voorlichten. sucses Klaas