wisselende sterkte

• Carla de W

Even voor de duidelijkheid, ik ga mijn ogen niet laseren, heb ik geen geld voor en geen vertrouwen is, dus het is echt alleen maar hypothetisch…

Mijn vraag is namelijk : Ik ga elk half jaar voor nieuwe lenzen en het valt steeds op dat mijn sterkte elke keer wisselt. Dus de ene keer is het -8, dan weer -7.5, soms zelfs -7, dan weer terug -8….

Hoe zou zoiets kunnen komen ?

Het lijkt ook wel iets te maken te hebben met de seizoenen…. In de winter zit ik vaker op -8.,zomers op -7….

Met zo's sterkte kun je niet eens laten laseren geloof ik, want je sterkte moet dan een hele tijd stabiel zijn…

• Rene

Hoi Carla,

Om de laserbehandeling succesvol te laten zijn, is het nodig dat je ogen minimaal 1jaar stabiel zijn. Iedereen tussen 18 en 60 jaar komt in principe in aanmerking voor een behandeling.

Mvrgroet,

Rene

• Carla de W

Dat red ik dus niet….

elke half jaar heb ik een andere sterkte…

gek hoor…

• mij

daarnaast is denk ik je sterkte net iets te hoog, je zou eerder in aanmerking komen voor een lensimplantaat, maar daar is het ook wel handig voor als je sterkte stabiel is

• Rene

LASIK ( laser In-situ Keratomileusis.) kan verricht worden voor bijziendheid van –1.5 tot –9 dioptrieën en voor verziendheid van +1.5 tot +4.

Mvrgroet,

Rene

• ziezo

enne nachtlenzen?

• Rene

Beste Ziezo,

De sterkten welke met nachtlenzen kunnen worden gecorrigeerd liggen tussen de

-0.50 tot -5.00 (hierbij is trouwens een kleine cilinder afwijking geen bezwaar).

Grote pupillen kunnen een bezwaar zijn. Bij nachtelijke pupildiameters groter dan 7 mm kunnen halo-achtige ringen om lichtpunten worden waargenomen. Dit kan als storend worden ervaren.

Dus voor Carla is dit denk ik ook geen ideale en haalbare oplossing.

Mvrgroet,

Rene

• Jaap

Misschien een bril? Vind ik zelf erg mooi!

• Carla de W

Nou, ik heb een mooie bril ja…maar door de glazen vervormen mijn ogen zo klein dat ik het vreselijk vind. Maar de praktische kant vind ik ook niets, groot deel van de tijd zit ik er naast te kijken, met -8 is dat best lastig, die kleine brilletjes van tegenwoordig… En dat beslaan vind ik ook irritant….En dan moet er ook een zonnebril bij op sterkte….

• Jaap

En toch Carla, als je de juiste bril hebt wil je niets anders meer.

Ik heb zelf -6,5.