Sterkere glazen dan noodzakelijk

• Janneke

Ik heb een vriendin die een bril draagt met sterkere glazen dan eigenlijk noodzakelijk. Ik geloof dat zij -10 heeft, maar draagt sinds kort een bril met -13. Het viel me op dat haar nieuwe glazen een stuk dikker zijn geworden. Toen vertelde zij dat het haar een kick gaf om met sterkere en dikkere glazen rond te lopen dan eigenlijk nodig. Komt dit vaker voor? En worden je ogen hierdoor niet slechter? Het lijkt me dat je ogen hieraan wennen. Mijn vriendin is 33 jaar.

Janneke

• mr.enfield

er zijn mensen die geen bril nodig zijn maar contactlenzen dragen met een hoge plus sterkte,dan kunnen ze een bril dragen die dan een hoge min sterkte heeft daar kicken ze op of vinden het gewoon mooi.

ik denk dat haar ogen er niet beter van worden maar er gewoon aan wennen,en dat ze naar een jaar of twee jaar dan wel weer een sterkere bril kan nemen

• Peter

Ik vind vrouwen die een bril dragen met een hoge min-sterkte aantrekkelijk. Hun verkleinde ogen door de bril vind ik mooi. Hoe sterker de bril hoe mooier.

• mr.enfield

dat vind ik ook maar het moet niet te strek zijn (niet boven de +/- min 10)

plus-sterkte vind ik niet aantrekelijk

• Jaap

Leuk om te lezen ik heb hetzelfde. En ben getrouwd met een -6 meisje :)

• Peter

Jaap,

Worden die glazen van je vrouw nog sterker en draag je zelf ook een bril?

Peter

• Jan

Ik (behoorlijk bijziend -15) zou graag in contact komen met een ernstig bijziende vrouw om wat ervaringen uit te wisselen.

Jan

• Janneke

Jan,

Mijn vriendin zou graag met je willen corresponderen. Ze vertelde me dat ze glazen heeft met een brekingsindex van 1.7, maar wil graag kunststofglazen. Haar huidige glazen zijn best zwaar. Kunststof is wat dikker, Maar hoe dikker hoe mooier. Alleen weet ze niet of deze in de sterkte -13 verkrijgbaar zijn. Weet iemand dit?

Janneke

• mij

ook kunststof glazen zijn in een brekingsindex van 1.7 te krijgen, alleen glas is nog dunner omdat dit tot een brekingsindex van 1.9 kan gaan, dus als ze nu 1,7 heeft en hier tevreden over is qua dikte, kan dit ook in kunststof, wil ze het graag nog wat dunner moet ze bij glas blijven