pupillen

• rachel

Ik heb mischien een hele stomme vraag. Mijn ene pupil is groter dan de ander kan dat kwaad ?? ik heb ook vaak druk op mijn ogen.

• mij

als je ene pupil altijd groter is dan de andere is er niks aan de hand, als je druk op de ogen voelt heeft moet je na laten kijken of je correctie goed is of kan te maken hebben met stress en nog veel van dat soort zaken, is dus verder ook niet echt bijzonder

• Carla

heb je je sleutelbeen weleens gebroken?

• 123

gewoon een vraag. wat is het verband met je sleutelbeen ??

er bestaan volgens mij wel verbanden met je longen (zenuwbaan achterlangs) en met je schildklieren (hoewel ik hier niet 100% zeker van ben)

• rachel

nee ik heb nog nooit mijn sleutelbeen gebroken gehad. Maar ik ben de laatste tijd wel heel erg moe en heb het heel erg druk in mijn salon. Ik heb contactlensen (maandlensen) -2.50 en -2.75. Ik ga denk ik voor de zekerheid maar naar de dokter.

• Carla

ja ook bij je sleutelbeen loopt de afferente zenuwbaan.

Als daar een storing is heb je kans op pupilgroote verschil.

Als er iemand op de stoel (refractriestoel) zit met pupilgroote verschil dan vraag ik altijd of hij/zij het sleutelbeen ooit heeft gebroken.

En daarna een screening. Met eventueel een doorverwijzing naar oogarts/neuroloog.

• rachel

Ik ben bij de oogarts geweest, en ik blijk een lui oog te hebben.