In de Twentse courant stond afgelopen zaterdag een interessant artikel.
“Artsen waarschuwen voor Enterse opticien”.
www.tctubantia.nl (via portal te bereiken)
Wellicht interessant om te lezen.
vervelend voor die man???????? vervelend voor zijn `slachtoffers ` zal je bedoelen !
wat doet zo een (mogelijk) ongediplomeerde ` opticien ` in godsnaam met prisma`s? jammer jammer jammer dat den haag in al zijn wijzheden een aantal jaren geleden heeft besloten dat het een vrij beroep moest worden. schande!
Toch leuk als je 13 bent, in de brugklas zit en een bril met in ieder glas 14 prisma's te hebben? Weet je hoe dat eruit ziet? Het kind bleek na een oogmeting te hebben gedaan helemaal geen prisma's nodig te hebben. Het leek wel een metamorfose met haar nieuwe bril! En dit was niet de eerste klant van hem.
waar slaat dit nou weer op? omdat er opde phoropter prisma`s zitten kunnen er prisma`s worden voorgeschreven ??? omdat er een stanlaymesje ligt kan je ook meteen opereren??? lijkt mij dat enige kennis van zaken wel handig is ! en als opticien zijnde heb je nou eenmaal geen kennis van zaken wat prisma`s betreft !
ook een mooi & toepasselijk motto ! schoenmaker blijf bij je leest!
Tijdens mijn opleiding voor opticien heb ik wel degelijk geleerd hoe ik prisma moet meten en dus ook hoe ik ze moet voorschrijven.
Kijk dat je mensen hebt die prisma's zo ff voorschrijven zonder enige kennis is belachelijk.
Verder zijn er personen die op de manier van normaal voorschrijven zoals het hoort van hun hoofdpijn afgekomen zijn.
Mijn motto een goede opticien kan wel degelijk prisma's meten, maar zijn het erge /extreme standsafwijkingen dan kan je ze beter doorsturen.
want dan treft het niet meer het vakgebied van opticien.
maar orthopsie/optometrie.
groetjes sandra
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?