glazen

• Pauline

Onlangs een nieuwe bril gekregen met een nieuwe sterkte (-7,5). Bril staat erg mooi, alleen heb ik moeite met de glazen: het zijn extra dunne glazen en mijn blikveld aan de zijkanten is nogal “vertekend”. Mijn vorige bril had ook dunne glazen en daar had ik dat probleem niet. Ik heb ook een reservebril met gewone glazen en daar is mijn blikveld helemaal perfect en heb ik optimaal zicht!!! Iemand enig idee hoe dit kan? Moet ik teruggaan naar de opticien?

• Jos

Hallo Pauline

Waarschijnlijk heb je nu a-sferische glazen gekregen, waardoor de glazen nog dunner geslepen kunnen worden. De enige consequentie die het heeft is de vertekening naar de zijkanten. Heel veel mensen vinden dit storend, voor ons een reden om dit type glas niet te verkopen. Zoek met je opticien voor een goede oplossing.

succes, Jos

• Pauline

Dank je voor de tip! Ik heb liever wat dikkere glazen (maakt me weinig uit) en goed zicht dan dit vertekend beeld. Dan te bedenken dat de glazen nog erg duur waren ook.

• Tanja

Pauline,

Wat was je oude sterkte?

Tanja

• Pauline

Oude sterkte was -7.

• arastega

Is je nieuwe sterkte dan wel goed opgemeten? Is je opticien betrouwbaar?

• Pauline

Ja hoor. Als ik gewoon door het midden van het glas kijk is alles superscherp, het zijn vooral de randen waar het zicht vertekend is. (Ik heb geen cylinder).