zachte lenzen

• ellen

Kan iemand mij vertellen waarom mijn ene paar zachte lenzen heerlijk zit, en lekker kijkt. En het volgend stel waardeloos zit en kijkt? Heb dit met halfjaarslenzen gehad, en met maandlenzen.De opticien kan nooit wat vinden. Ben er al eens voor van opticien veranderd, van merk veranderd, en zelfs bij een oogarts geweest, die niet kon constateren. Als ik het aan andere zachte lensdragers vraag, hebben zij er geen last van.

• araste

Hetzelfde verhaal ken ik ook!

Ik denk dat dit alleen te maken kan hebben met het aangepast worden van de nieuwe paar lenzen in je ogen. Het klinkt gek maar dit kun je verglijken met het inlopen van een paar nieuwe schoenen (oude schoenen lopen lekkerder!!).

Het effect van nieuwe lenzen valt meer op als je een krietische kijker bent. Dat wil zeggen, je bent gewend om altijd heel scherp te zien en dat mis je met de nieuwe lenzen zolang ze niet in je ogen niet helemaal aangepast zijn.

• ellen

Bedankt voor je reactie, maar is denk ik niet wat ik bedoel. Het ene paar zit vanaf de eerste seconde tot de laatste perfect, en het volgende paar kijkt gewoon niet. heb dan zelfs de neiging om op de bank te gaan zitten, omdat de wereld er zo raar uitziet.Volgens mij heeft het te maken met toch niet een gelijke sterkte in de lens o.i.d. Ben inderdaad een kritische kijker. Schijn 160% te zien als ik gecorrigeerd wordt. Zal dat mijn probleem zijn?

• Carla de W

Ik herken het wel…..

Inderdaad, het ene paar zit minder goed dan het andere paar.

Alsof er een lichte variatie is in de fabricage.

Ik merk bijvoorbeeld dat ik laatst een lens had in mijn rechteroog die heel snel geneigd was uit te vallen, alsof hij niet goed vacuum trok. Terwijl ik dat bij het vorige paar niet had en nu ook weer niet….

Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn ogen ligt, die kunnen toch niet van de ene op de andere dag veranderen, en ook nog eens toevallig net op de dag dat ik nieuwe lenzen heb….?

• Sjoerd

Hoi Ellen

Ik herken dit wel degelijk. Er zijn echt wel zachte lenzen waar je waardeloos mee ziet. Mensen die dit ontkennen dragen vaak zelf geen zachte lenzen. Als je eenmaal lenzen van Johnson& Johnson lenzen hebt gedragen vindt je waarschijnlijk alle andere soorten merken minder. En ik zeg dit niet om reclame te maken, maar voor mij is dat gewoon zo.

• jan jansen

mmm dat kan. ik vind johnson & johnson juist zeer belabberd zitten. persoonlijk vind ik oculair science lenzen veel en veel fijner zitten.

• optiek

en ik draag het liefst hydron lenzen….. wie draagt er b&l

Oh ja ik eet ook graag spruitjes.