Lenzen dag en nacht inhouden

• Rosi

Ik heb regelmatig van mensen gehoord dat zij hun maandlenzen of halfjaarlenzen een lange tijd dag en nacht inhouden.

Ik heb zelf nog drie setjes maandlenzen staan die ik praktisch nooit in doe omdat ik er grote hekel aan heb. Eén dag misschien maar de volgende dag zet ik m'n bril wel weer op.

Het lang achter elkaar inhouden zou voor mij dus een optie zijn.

Is het schadelijk voor je ogen? Gaat je zicht er van achteruit?

Ik hoop dat iemand mij er meer over zou kunnen vertellen.

• Rosi

Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

• jos

niet zo snel dame, ik kijk ook niet elke dag!

tegenwoordig heb je silicon-hydrogel lenzen, deze kun je met goed aanpasadvies een maand dragen, dag en nacht. Deze lenzen zijn door de amerikaanse FDA voor 30dagen goedgekeurd.

ze zijn ongeveer 6 keer zo zuurstofdoorlatend als elke andere zachte lens!

Succes,

Jos

• Rosi

Oh sorry! Ik was gewoon erg benieuwd.

Het zijn gewone maandlenzen die ik heb, daar gaat het dus niet mee als ik het goed begrijp?

Zou ik gewone maandlenzen wel een paar dagen dag en nacht in kunnen houden?

Ik heb zo'n moeite met het indoen, en ik heb nog een paar setjes over.

• jos

Als het je per ongeluk een keer overkomt en je ziet de volgende dag niet wazig is het voor een keer niet erg, maar maak er geen gewoonte van want dan krijg je zeker problemen, dus omdat je er zo,n moeite mee hebt om ze in te doen is een slecht argument om ze s'nachts in te laten.

Ik raad je dan echt aan een opticien te zoeken die de silicon hydrogel lenzen aanmeet.

Jos

bijgaand een site over deze lenzen

http://www.siliconehydrogels.com/

• Rosi

Oké bedankt voor de info! Daar heb ik wat aan!

Ik ga binnenkort eens naar de opticien.

• WJ

Niet inhouden die gewone lenzen, ook niet voor een keertje. Als je pech hebt zit je binnen de korste keren met een gigantische infectie.

Gewoon netjes uitdoen en schoonmaken…