controles zonder lenzen ?

• Carla de W

Je kunt via het internet op verschillende manieren goedkoop aan lenzen komen.

Ik snap alleen het idee er achter niet, hoe worden je ogen dan gecontroleerd ?

Je moet toch elk half jaar voor controle komen ?

Hoe denken zij dat dan te doen ?

OPticiens nemen toch geen controles aan zonder lensverkoop ?

Trouwens, als ze dat wel doen, kost het toch ook geld, dan ben je misschien wel duurder uit ?

• JP

precies, je slaat de spijker precies op de kop!

• Carla de W

Wat is dan het hele idee achter deze manier van verkopen ?

Als je niet op controle komt heb je toch kans dat er iets mis is met je ogen en dat je het laat in de gaten hebt, waardoor je misschien helemaal geen lenzen meer kunt dragen ? Dan is het toch erg dom om je lenzen zo te kopen ?

• Michèle

Nee, je kan bij een opticien gewoon vragen om een afspraak te betalen en dat kost onder de 20 Euro.Dus ben je toch altijd nog goedkoper uit ze via de post te laten komen

• mij

het probleem is dat de mensen dit nog lang niet altijd doorhebben en gewoon aan de contactlenzen gaan, zonder dat er ooit gekeken is of het goed voor je ogen is, maar ja dat wil nog niet helemaal doordringen in den haag.

• Marry

Hoi

Ik bestel al een tijd lenzen via internet en dat scheelt een hoop geld met de winkel.

Ik ga twee keer per jaar naar een opticien (Pearle) en deze meneer geeft er niet om dat ik ze via internet bestel.

Controle kost mij 12.50 euro per keer.

Ik heb aan hem wel gevraagd hoe het zit met het ziekenfonds.

Als ik via internet lenzen bestel dan krijg ik niets terug maar wel als ik bij de opticien bestel want dan krijg ik nog 70.- via mijn ziekenfonds retour mits je lenzen een dioptrie hebben 2.25 of meer.

Ik ben AV top verzekerd bij Zorg & Zekerheid.

Vergoeding geldt voor 1 keer per twee jaar.

Scheelt mij toch gauw nog 20 a 30 euro als ik bij Pearle bestel.