BPFO en Het nieuwe Optiek pensioen

• N. Mulder

Dit is misschien niet geheel de juiste weg maar zijn er collega's die op hun salaris strookje al het resultaat hebben gezien van nieuwe pensioen regeling van BPFO?

Ik ga er op jaarbasis netto er bijna 1 netto salaris op achteruit. Mijn baas wil mij doen laten geloven dat het een salaris verhoging is. Maar mijn brutoloon is het zelfde gebleven. Maar mijn netto bepaald niet. Ik ben iets meer dan 7% netto erop achteruit gegaan. Dit vind ik te grof voor woorden. Mij is niets gevraagd. Je hebt het maar te slikken. Nou slikken kan ik maar 7% niet!!!

Mijn werkgever heeft mij 50% van de totale kosten doorberekend op mijn loon. Dit is wettelijk correct. Hij hoeft geen salaris verhoging te geven. Voor minimaal 2 jaar zijn de salarissen in de optiek cao bevroren. Dit om de werkgevers te gemoed te komen. Maar wie komt nu de werknemer te gemoed?

Zijn er collega's die hetzelfde hebben meegemaakt? Of zijn er collega's waarbij de werkgever een andere regeling heeft getroffen waardoor de netto terugval opgevangen is?

Gr

Nic

• optiek

Bij ons (een keten) betaald de baas de rest van je leven minimaal het bedrag wat er in december 2003 is afgedragen. Dus nu veranderd er niet zoveel maar als je opslag krijgt ga je zelf meer betalen. Volgens mij is dit de bedoeling voor mensen die al voor 1 januari met pensioen opbouw zijn begonnen (iedereen die in december 2003 25 jaar of ouder was).

John

• Carla

mmmm

ik heb de mijne nog niet, ga nu zeer kritisch kijken.

Ik wist wel dat ik aan het rekenen moest gaan, maar dat ik op zulke bedragen zou uitkomen………….