vermoeide ogen en hoofdpijn bij geringe afwijking

• eveline

Is het mogelijk dat je hoofdpijnklachten en vermoeide ogen krijgt van een kleine min-afwijking? Ik ben bij de opticien geweest en had -0.5. Door de pasbril vond ik wel dat het fijner keek. Zou die deze afwijking de reden kunnen zijn van mijn hoofdpijn en vermoeide ogen???

• monique

Hallo Eveline,

Zelf heb ik een kleine plus-afwijking van +0,5 bij een visus van 1.6.

Met bril zie je dan zo ongeveer hetzelfde als zonder bril.

Daar ik ook vaak last had van vermoeide ogen vooral bij langdurig achter de computer zitten e.d. heb ik een bril gekocht. Bij mij maakt het inderdaad wel uit, ik heb veel minder klachten. Ik neem aan dat het bij -0,5 ook wel zal uit maken.

Je ziet waarschijnlijk in de verte ook net iets scherper.

• jos

Hoi Eveline

De klacht die je omschrijft past meer bij +0.50 dan bij -0.50.

Bij -0.50 is de klacht meestal dat het verte zien wazig is. Als je je ogen intensief bij het verzien gebruikt ivm werk of zo, kun je wel hoofpijn krijgen door het turen.

succes,

Jos

• Marleen

Ook ik heb klachten als vermoeide branderige ogen en hoofdpijn. Ik draagnachtlenzen, die 0,75 teveel bleken te corrigeren. Zie van dichtbij goed, en in de verte heel goed. Nu hoort het bij nachtlenzen ook wel dat ze overcorrigeren, omdat het in de loop van de dag iets terug valt. Zal mijn probleem opgelost zijn als er iets aan de nachtlenzen verandert wordt?

• Laura

Wat bedoel je met vermoeide ogen? Alsof je zware ijzeren knikkers in je oogkassen hebt zitten? Dat had ik namelijk toen mijn bril op en kwart na niet sterk genoeg bleek. Heb ook een min sterkte