kinderbril steeds kapot

• Carla de W

Mijn buurjongen van 4 jaar heeft een brilletje van Hans Anders. En hij is nogal wild, gaf zijn moeder al aan bij het aanschaffen van de bril. En inmiddels is hij toe aan het 5de brilletjes, terwijl hij nog maar net begonnen is, 5 in 4 maanden….

En de brillen zijn ook tussendoor gerepareerd voordat ze volledig vernieuwd werden.

De service is wel goed hoor, hij heeft nog dezelfde glazen, heeft nog niets bij moeten betalen. Maar het is wel elke keer een geregel om met hem naar die opticien te moeten gaan.

De bril breekt steeds bij de pootjes af, dus duidleijk die beweging van het op en af zetten die hij verkeerd doet.

Nu is mijn vraag : Zijn er geen stevigere kinderbrillen ?

Ik meenden dat ik eens een bril had waarbij de pootjes veerden ten opzichte van het montuur, dan breken ze toch minder snel af, bestaat dat nog ?

Hoe lossen jullie dat op met zulke kleine wilde kinderen die een bril moeten ?

• Helder

Er bestaan zeker stevige kinderbrillen !

Met verende scharnieren maar ook gemaakt van veerkrachtig materiaal.

Echter wel wat duurder dan bij hans.

Bij eyewish groeneveld heb al een zeer goede kinderbril va. 99,- euro incl glazen.

En deze komende 2 weken mischien wel een gratis montuur bij glazen.

Kijk maar eens op hun site. www . eyewish . nl

• Hanco

ook pearl heeft een leuke aanbieding met een tweede gratis bril dan is er altijd 1 voor reserve als er een stuk gaat.Volgens mij hebben ze oook een soort breukgarantie voor kinderbrillen.

• Carla de W

Bedankt voor het advies, ik zal het ze vertellen.

Ze voelt zich wat beschaamd, omdat die Hans Anders man zo aardig is, maar het is een gedoe voor ze om er elke keer heen te gaan.

• Rene

Zo zie je maar weer…. de service van Hans Anders is dus enorm goed! en zo hoort het ook!

Tevens verkoopt Hans Anders ook kinderbrillen met de zogenaamde flexveren!

Wat eventueel ook aan te raden is als deze persoon al 3 of 4 x dezelfde montuur nieuw heeft gekregen om eventueel een ander model (montuur) te proberen.

Groeten,

Rene

• Carla de W

Nou nou, de service is wel goed, ze krijgt steeds een nieuwe, maar ze hebben geen stevige bril. Als ze echt zo goed waren geweest had dit probleem zich minder vaak voorgedaan, die pootjes zijn een kwetsbaar punt, daar hadden ze meteen rekening mee moeten houden.

Nu zitten zij vast aan die bril die steeds afbreekt, en ze kan elke maand wel een keer heen en weer rijden. Ik vraag ma af of je wel beseft hoe vervelend het is als je bril stuk gaat, dat kind moet accuut thuis blijven, mist dus school, zij moet tijd vrij maken om erheen te gaan.

Ik vind wel dat ze het netjes oplossen, maar ik zou zelf kiezen om dan maar naar een ander te gaan, die brillen verkoopt waarbij dit probleem al voorkomen wordt.

• Rene

Carla,

Als ik jou was zou ik hun adviseren om gebruik te maken van Hans Anders 100% tevredenheidsgarantie.

Het probleem is al vaak opgelost met een ander montuur , maar komt steeds weer terug.

Dan zou ik zeggen lever de bril in, vraag het geld terug en schaf bij een andere opticien een nieuwe kinderbril aan.

Betwijfel alleen of dat de oplossing is. Maar dat is mijn mening!

Groeten.

• Bas

Hoi Carla,

De fabrikant linberg maakt brillen van titanium. Ik weet niet of je het merk kent. Het zijn in iedergeval brillen gemaakt van een zeer flexible titanium. Zij noemen het airtitanium. Deze brillen zijn op bestelling ook in kindermaten te leveren. Het grootste nadeel is dat ze ongeveer 300 euro kosten. Het grootste voordeel: je kan er op gaan zitten.

Groetjes Bas.

• Carla de W

Tja, rene, ze zijn bij Hans al aan de derde bril toe inmiddels.

De brillen zijn niet bestemd tegen de ruwe omgang van dit kleine kind, hij is pas 3 jaar. En het is leuk dat ze een nieuwe krijgen als het montuur 3 keer gerepareerd is, maar er schijnen ook wel sterkere brillen te zijn…..

Het probleem zit echt in de scharnieren met de pootjes, dus als je die verend maakt is het probleem toch opgelost in dit geval…?

• Carla de W

Is dat echt zo sterk ??????

Ik zal het aan ze doorgeven, misschien doen ze het wel ook.

Ik zelf zou het doen, als ik elke keer mijn werk moest verzuimen en een halfblind kind moest thuis houden zou ik het er voor over hebben….