asferische lenzen

• johan

Sinds kort draag ik asferische zachte lenzen van mijn opticien. Hiervoor heb ik altijd (bijna 8 jaar) de gewone sferische zachte lenzen gehad. Mijn opticien zegt dat deze beter zicht geven bij kleine cylinders. Ik heb aan beide ogen een cylinder van 0,50 en af en toe vind ik ook dat ik heel scherp kan zien met deze lenzen. Maar ik heb wel de hele tijd het gevoel dat het lijkt alsof ik in het water kijk. Volgens mijn opticien moet ik gewoon nog wennen aan deze lenzen. Maar ik heb ze nu al 3 weken en ben er nog steeds niet aan gewend. Heeft mijn opticien hier gelijk, want ik krijg nu zo n hoofdpijn van deze lenzen? Zijn er nog andere mensen die ervaringen hebben met asferische zachte contactlenzen.

grt Johan

• jos

Hoi Johan

De fabrikant van de lenzen die je nu hebt, pretendeert dat dit lenzen zijn die ook kleine cylinders kunnen corrigeren. Ik deel deze mening niet, het zijn zeker goede lenzen, maar ik heb zelf nog niet kunnen bemerken dat de gezichtsscherpte er bij mijn dragers er op vooruit is gegaan. Wel zijn ze zeer tevreden over het draag comfort. Maar juist dat is heel subjectief. Het lijkt me beter voor jou dat je samen met je opticien kiest voor een ander type lens.

succes,

Jos

• Helder

Het kan ook zijn dat de sterkte iets is veranderd , laat dit ook goed nakijken.

Hanco