gewoon laseren of zyoptic

• moki

ik wil mijn ogen laten laseren, maar vraag me af of ze geen zyoptic aanraden terwijl gewoon laseren ook mogelijk is, omdat ze dan meer kunnen verdienen in net zoveel/weinig tijd.

• Tineke

Moki,

In september heb ik mijn ogen laten laseren in Hasselt/België. Na overleg met de arts koos ik voor Zyoptix voor beide ogen. Maar na de uitgebreide onderzoeken bleek dat zyoptix voor mijn rechter oog geen extra voordelen bood, dus heb ik nu rechts lasik en links zyoptix. De arts kwam hier zelf mee, als hij niks gezegd had, dan had hij 500 euro meer gehad en ik had het nooit geweten. Het zijn dus niet allemaal geldwolven.

Groetjes, Tineke

• moki

word het laserapparaat dan tijdens de behandeling verwisseld? hoelang mocht jij na het laseren geen water in je ogen, niet wrijven en geen makeup gebruiken?

• Tineke

Hoi Moki,

Het laserapparaat wordt met een computer aangestuurd, per oog wordt de boel opnieuw ingesteld.

Ik mocht een maand niet in m'n ogen wrijven en een week geen make-up op. Maar voor het verwijderen van make-up wrijf ik over m'n ogen, dus heb ik ook een maand geen make-up op gedaan. Maar dat ongemak weegt helemaal niet op tegen het ongelooflijke wonder dat je ervaart doordat je weer gewoon kunt zien!

Ik zou zeggen, ga ervoor. Als ik van te voren wist wat het inhield, dan had ik het al veel eerder laten doen. De tandarts is 10x erger.

Groetjes, Tineke