Hallo,
Ik ben een vrouw van 55. Ik draag een multifocale bril van -8,5sf/-1,5cyl. Mijn visus is 0,65. Hoewel ik het idee heb dat mijn rechter oog veel slechter is.
Afgelopen half jaar ben ik wel drie keer bij de opticien geweest. Inmiddels heb ik een aparte leesbril (-6,25sf/-1,5cyl/prisma1) voor lees en computerwerk.
Vorig jaar kreeg ik een burnout. Langzamerhand breid ik mijn werktijd uit. Dit betekent veel lees en beeldscherm werk. IK heb momenteel veel hoofdpijn, nek en schouder klachten. Daarnaast heb ik het gevoel dat mijn oogspieren ook zeer gespannen zijn. Kan dat?
Kan het zijn dat ik door de mindere visus mijn ogen teveel belast met meer dan zes uur lees en beeldschermwerk (financiele administratie, dus vooral veel kleine cijfertjes).
Is het verantwoord om met deze visus veel auto te rijden? Ik doe het niet graag, vooral niet in schemer en donker. Zelf heb ik het idee dat ik verblind raak en geen diepte meer zie.
Heeft iemand oefeningen om de oogspieren te ontspannen
Wat is de aanbevolen maximumtijd om te lezen en beeldschermwerk te doen
Ik heb ook geregeld last van mouche volantes. Net kleine ongrijpbare vliegjes in ge zichtsveld. Is dit schadelijk?
Wanneer heeft het zin een oogarts te bezoeken? Mijn huisarts geeft alleen op aanbeveling van de opticien een verwijskaart.
Je ziet veel vragen. Ik ben op internet al op zoek geweest naar forums voor deze vragen, maar ik heb daar niets geschikts gevonden. Wellicht hebben jullie antwoorden of adviezen.
groeten cijferaar