koffiedik kijken

• Carla de W

Denken jullie dat de laserbehandeling ooit nog eens vergoed zal gaan worden door de verzekeringen ?

Ik bedoel : het kost een berg, maar als het echt goed gedaan wordt, dan ben je daarna wel uit de kosten. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is als iemand een tijdje ergens verzekerd is en dan die behandeling laat doen en daarna naar een andere maatschappij gaat, waardoor je dus een grote vergoeding hebt gegeven en een ander gaat er van profiteren.

Maar ik vraag het me echt af…

Ik heb geen idee, ik houd mijn adem er niet op in, maar zou het wel fijn vinden.

• Bas

Hoi Carla,

Ik denk niet dat de ziekenfondsen in de toekomst de laser behandelingen zullen vergoeden. Dit omdat het veel duurders is als een bril of contactlenzen dragen. Een laser behandeling is niet iets wat voor de rest van je leven goed blijft. In het meest gunstige geval ben je voor 20 jaar van een correctie verlost. Dat zou dus uitgaande van elke 2 jaar een bril 10 keer een uitkering van het ziekenfonds zijn. Laat je een goed ziekenfonds pakket hebben dan krijg je 200 euro per 2 jaar terug. 10 keer 200 euro is 2000 euro. Terwijl een behandeling aan twee ogen in nederland al gauw 4500 euro kost. Nu ben ik nog van het meest gunstige geval uit gegaan.

Het lijkt mij dus niet meer als redelijk dat de zorgverzekeraars de laserbehandeling niet vergoeden.

Groeten,

Bas

P.S. Als mij ziekenfonds laserbehandelingen gaat vergoeden dan stap ik over op een ander. Dat zou geld van de gemeenschap verspillen zijn. Het kan goedkoper dus waarom niet we klagen toch al zoveel over de prijzen van de zorgverzekeraars

• Kevin

Carla heeft het toch niet alleen over het ziekenfonds? Er zijn verschillende particuliere verzekeraars die een laserbehandeling wel vergoeden of in ieder geval een deel ervan. Eén van die verzekeraars is de Zwolsche Algemeene. Er zijn er nog een paar, ze zijn al een keer besproken op dit forum.

Je betaalt natuurlijk wel 6 jaar lang de hoogste premie voordat je aanmerking komt maar dat lijkt me logisch.

• Carla de W

Bedankt voor de informatie, ik wist namelijk helemaal niet dat je over een tijd weer terug kunt vallen na een laserbehandeling, dan is het inderdaad een simpel rekensommetje… Dus is het logisch wel ! Het is dus ook op[ langere termijn niet goedkoper om te laseren.

Kevin, ik durf een laserbehandeling niet aan, maar anders zou ik inderdaad wel bereid zijn 6 jaar de hoogste premie te betalen, als een aanvulling, want je haalt het geld er wel uit denk ik zo.

Duidelijk taal en dus geen vooruizichten, logisch !

• Kevin

Ik ben drie maanden geleden gelaserd. Afgelopen week ben ik terug geweest voor mijn laatste controle. Alles is perfect gegaan.

Mij gaat het niet om het geld maar vooral om het gemak. Telt dat niet zwaarder?

• diana

sluit ik me volledig bij aan, en bovendien kan je helemaal niet zeggen dat het niet voor altijd is ook dat is koffiedik kijken.

voorlopig ben ik blij dat ik het heb laten doen en ga me dus niet druk maken om een rekensommetje. je doet het namelijk niet omdat het goedkoper is dan een bril dragen maar omdat je graag van die lenzen of bril af wil.

groet diana

• mij

op dit moment is het wel zeker dat het niet voor altijd is, want je hebt altijd nog een leesbril nodig als je ouder word

• Carla de W

Tja, fijn dat jullie dat geld hebben, maar dat kan je niet van iedereen zeggen

Zelfs als ik me gek spaar heb ik dat niet over, mijn gezin heeft ook andere prioriteiten. Ik zou raag zomaar opeens alles weer willen zien, maar het geld is er gewoon niet, ook niet als ik alles opzij zet, gezin inclusief. Dan duurt het nog hartstikke lang voor ik het zou hebben.

En ik ben ook bang dat ik niet helemaal op 0.0 uit kom, je hoort nog te vaak van mensen die blijven zitten met een restje, ook al is 0.5 niet veel, ik wil er dan ook helemaal van af.

• diana

hallo

een leesbril heb je zoiezo nodig , ook als je niet laat laseren. iedereen die ouder wordt heeft kans dat hij of zij een leesbril moet hebben. dus dat heeft niets te maken met wel of niet voor altijd..

diana

• Kevin

Over die restafwijking zou ik me geen zorgen maken. Ten eerste omdat de restafwijking meestal zo klein is zodat je makkelijk zonder bril of lenzen kunt functioneren. En ten tweede laseren de meeste klinieken de restafwijking gratis weg.

De geldkwestie is een ander verhaal. Het is inderdaad veel geld, zeker voor iemand met een gezin. Ikzelf heb mij laten laseren in Belgie maar dan praat je nog steeds over een bedrag van minimaal 2500 euro. In vergelijking met de Nederlandse klinieken (ongeveer 3500-4000 euro) een enorm verschil.

De oudejaarsloterij komt er weer aan! Meer geld en meer kans in de Staatloterij! :)