lasek_zyoptics laserbehandeling

• Maaike

Ik heb 3 weken geleden mijn ogen laten laseren. Op zich is dit goed gelukt

ik heb nu zo'n 70 procent zicht. Dit is genoeg om me te redden en te kunnen

lezen en tv kijken.

Maar heeft iemand ervaring met de tijdsduur wanneer die gewenste

`100% zicht er zou moeten zijn?

andere info over het verloop de komende 3 maanden is welkom.

• johan

Ik vind dat wel wat lang duren Maaike . Ik weet niet wat je oogafwijking was en wat de oogarts tegen je gezegd heeft. Ik had eigenlijk direct toen de verdoving uitgewerkt was met een oog 100% zicht en met het andere 80%. Maar het kan wel tot een jaar duren voor er een eindsituatie bereikt is. Tenminste dat vertelde mijn oogarts.

• WJ

Johan , hoe is jouw situatie nu ? Heb je nog ergens last van ( halo's ed ) ?

Bedankt, WJ

• jos

Hoi Maaike

Ik neem toch wel aan dat dit je verteld is!!!!!!!!!!

Met lasek kan het wel een half jaar duren voordat je weer scherp ziet!

succes

• diana

hallo

OOk ik heb een lasek zyoptix behandeling ondergaan. In augustus om precies te zijn. mij is verteld dat het ongeveer een half jaartje duurt om echt het uiterste resultaat te halen.

ik heb het laten doen bij vision en ik ben er heel erg naar tevredenheid geholpen en te woord gestaan. ik heb inmiddels de controle voor 3 maanden gehad en ik was niet helemaal tevreden over mijn resultaat met mijn rechteroog. daar heb ik nog steeds een cylinder van -1. ik had links -7.5 en rechts 6.25 dit is inclusief cylinder mijn linkeroog is nu helemaal goed. het rechteroog wordt waarschijnlijk in januari overgelaserd omdat ik dat zelf wil.

je betaald een hoop geld voor zo'n behandeling en dan vind ik het belangrijk dat ze serieus nemen . en dat doen ze bij vision vind ik. de oogarts heeft alleen wel gezegt dat hij in januari toch nog een keer wil kijken of het beter is geworden en weer wat testen doen en dan opnieuw laseren indien nodig.

dus maaike ik kan je vision van harte aanbevelen, maar eerlijk is eerlijk er zijn natuurlijk nog veel meer goede klinieken. Ik zou als ik het over moest doen weer bij hun gaan en zoals je al zegt ze komen niet voor niets zo goed uit de test.

groetjes diana

• johan

Hallo WJ .Sorry dat ik wat laat reageer. Ik heb nooit last gehad van halo's of i.d. Het is nu een jaar geleden dat de behandeling ( Lasik) heeft plaatsgevonden en het is vanaf het begin direct goed geweest met het linkeroog. Het rechteroog is een half jaar geleden opnieuw gedaan omdat ik daar nog een restafwijking had. Nu is dat ook goed.

• bassie

beste maaike,

de vraag is of je zowiezo wel 100% kan halen. en niet alleen jij, maar een ieder die zo'n operatie ondergaat.

je moet duidelijk het onderscheid maken tussen sterkte en visus ( gezichtsscherpte)

niet iedereen die nagenoeg een sterkte van 0 dpt aan overhoud heeft ook een visus van 100%.

vaak is het iets tot aardig wat minder.

dit heeft o.a. ook te maken met de kwaliteit v.h. hoornvlies, ooglens en netvlies.

verder kan het zijn dat je tot aan de 6e - 9e maand last blijft hebben van een verminderde traanvochtproductie. sommigen blijven dit houden.