Sinds ongeveer anderhalve maand draag ik zachte lenzen (Ciba Vision Focus Maandlenzen). Van het eerste paar scheurde mijn linkerlens na twee weken. Ok, kan gebeuren.
Maar inmiddels heb ik al 3 lenzen (een rechter en twee linker) gehad waarvan er spontaan een hoekje afbrak, dus aan de rand van de lens was er gewoon een ‘hap’ uit. Twee keer is dit 's nachts gebeurd terwijl ze in mijn lenzenhouder lagen, maar het is de laatste keer ook gebeurd terwijl ik mijn lens in had!
Ik ben nu dus met dit vreemde pakket terug naar de opticien (een dure optometrist) geweest. Zij sturen nu het hele pakket terug naar de fabrikant die gaat onderzoeken hoe dat kan. Ik kan het niet laten, maar omdat ze (zowel de optometrist als de fabrikant) vrijwel direct de vraag stelden of ik mijn lenzen wel op de juiste manier uithaal (wat ik natuurlijk wel doe, zoals de optometrist mij geleerd heeft), krijg ik een beetje het gevoel alsof ze de schuld in mijn schoenen willen schuiven. Met andere woorden: ik zou die lenzen dus niet normaal gebruiken, met alle gevolgen van dien (geen vervanging)
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ‘afbrekende lenzen’ hebben meegemaakt, misschien weten hoe dat komt, en wat eventueel hun ervaringen zijn met de optometrist/ fabrikant.
Bij voorbaat dank!