ik word een beetje moe van het elkaar afzeiken op deze pagina tussen ketens en zelfstandigen. Deze discussie raakt namelijk kant noch wal. Tuurlijk zijn er prijsverschillen, natuurlijk zijn er kwaliteitsverschillen, natuurlijk zijn er serviceverschillen. Ik ben namelijk van mening dat de consument waar dan ook gewoon krijgt waar hij/zij voor betaald! Voorstanders van ketens vergeten vooral het zeer hoge serviceniveau van de zelfstandigen, verder heb je bijvoorbeeld in de kledingbranche ook gigantische verschillen! Daar hoor je nooit iemand over ( zeeman, hema, bijenkorf) Wat ook nog meespeelt is het verschil in aanbod van goederen mn in de breedte. Als je bijvoorbeeld harde hoogzuurstofdoorlaatbare contactlenzen nodig hebt, of een trifocaal brilleglas (omdat multifocaal inderdaad niet bij iedereen werkt)nodig hebt, of een goed contactlensadvies (zie radar) denk ik dat ze bij bv ha en specsavers met de bekende mond vol tanden zitten. Ook bij de zogenaamde ‘kleine’ zelfstandige kun je voor een kleine prijs een complete simpele bril kopen, je moet er alleen wel even naar vragen!
Reakties zijn welkom, maar laat iedereen in zijn waarde en laat iedere schoenmaker bij zijn leest blijven! ( jammergenoeg verdwijnen die trouwens ook na elkaar :-))
gegroet