Ik heb de afgelopen 6 jaar bij 7 opticiens gelopen…
Ik geloofde in kleine zaken, familiezaken met karakter en een persoonlijke behandeling en goed opgeleid personeel…
Dat kreeg ik wel, voor zolang het duurde…
De eerste ging verhuizen, te ver uit mijn buurt.
De tweede stopte ermee omdat ze hun zaak verkochten want de buurt ging achteruit…
De derde kreeg een contactlensspecialist van elders en die besloot zomaar zijn dagen te wisselen zodat ik vrij moest nemen van mijn werk en dat ging me te ver.
De vierde wilde mijn lenzen tussendoor schoonmaken als service maar vergat daarna ze om te spoelen, zodat ik 3 dagen last bleef houden van dat oog.
De vijfde bestelde tot 3 keer toe de verkeerde lenzen, ik zag op het etiket dat het de verkeerde sterkte was en later zag ik bij de gekleurde lenzen dat ik beide ogen verschillende kleuren had. Toen ik uiteindelijk de goede lenzen had zaten ze niet echt lekker, maar ik kan niet oordelen of nu alles goed was.
De zesde was een leuke man, dat wel, maar hij diende 2 keer dezelfde rekening in en pas toen ik met het betalingsbewijs kwam geloofde hij dat ik betaalt had.
De zevende sloot het filiaal in de VU en ik moest dan tijdens werktijd naar het AMC.
Dus ik vind dat niemand mij kwalijk mag nemen dat ik nu voor mijn lenzen naar specsavers ben gegaan en voor mijn bril naar Hans Anders. Want ik heb de kleine goed hoog aangeschreven zaken de kans gegeven. Maar ik zou wel eens langer dan een half jaar bij dezelfde opticiens willen blijven. En het spijt me, maar dat blijkt niet te lukken.