meneer/mevrouw i ,
ik denk dat U mij niet helemaal begrijpt.
ik had het niet specifiek over h.a specsavers of andere ketens maar over opticiens in het algemeen.
daarbij bedoel ik dus ook die reacties zoals die van U,
er wordt iets negatiefs in beeld gebracht en gelijk wordt er in diverse forums een soort afzeik discussie op gang gebracht over specsavers e.d.
het zal best zo zijn dat de z.g. ketens vaak minder goede kwaliteit verkopen c.q. leveren en misschien ook wel minder bekwaamde vakmensen in dienst hebben.
maar bij deze wil ik U wel even zeggen het is niet altijd iemands eigen keus om bij deze ketens een bril of lenzen aan te schaffen,wat dacht U van bijstandsmoeders met b.v. een of twee brildragende kinderen of de ouderen met hun aow tje bijvoorbeeld? en heel veel andere nederlandse gezinnen tegenwoordig.
als het aan hun lag gingen ze ook vaak naar een “betere” opticien,maar wat als je het geld er niet voor hebt?
dan zijn die acties van b.v. pearle twee halen is 1 betalen toch ideaal!?
lenzen voor de helft of driekwart van de prijs als bij de “betere” opticien.
maar ze zijn niet allemaal even slecht zoals er hier vaak geschreven wordt.
ik ken zelf iemand die al een paar jaar lenzen draagt van een zeer goede opticien met die z.g. gediplomeerde vakmensen, maar door financiele omstandigheden is ze overgestapt naar pearle.
en laat nou net daar door zo'n “intern opgeleid mannetje” erop gewezen worden dat er problemen aan het aankomen waren m.b.t. het dragen van lenzen!!!
en haar eigen opticien had nog kort daarvoor niets geconstateerd!
ik vindt het dan ook zeer ongepast hoe de mensen af en toe op dit forum zich uitlaten over de z.g. “laagklasse” opticiens.
voor veel mensen zijn ze wel een uitkomst.
maar wat ik er mee wil zeggen is als een opticien kwaliteit en service levert tegen een normale prijs zal deze langer in de running zijn dan die ketens. als er echt zoveel mis is met die ketens zoals hier soms wordt beweerd( een misser bij 1 enkel filliaal,zijn ook die andere 300 fillialen waardeloos!) zouden ze toch allemaal na een paar jaar verdwenen zijn i.p.v. steeds meer?
de meeste mensen kunnen vrij kiezen en hoeven vaak niet op een paar euro te kijken,dus het is hun eigen keuze waar ze kopen.
moeten ze achteraf ook niet gaan zanikken als ze een goedkoop brilletje of setje lenzen hebben en er komen problemen van.
gaan ze voor service en die is dan minder moeten ze dat ook op de koop toe nemen.
goedkope aanschaf, vaak ook minder service.
en het is inderdaad vaak met lenzen dat het vooral de jongeren zijn die oogproblemen krijgen door onhygienisch omgaan met de lenzen en ijdelheid van de tegenwoordige tijd om geen bril te dragen.
een maandje geen of weinig geld dragen ze de lenzen vaak langer dan toegestaan.
en de benodigde controles elk half jaar ho maar.
op internet bestellen lekker goedkoop, maar laat je dan wel op tijd na kijken anders is dit vragen om problemen .
en of het dan dure of goedkope lenzen zijn is dan al helemaal niet meer van toepassing.
en laten wij ons hier als volwassen mensen gedragen,
afzeiken moeten ze eigenlijk op een apart forum doen.
kritiek hebben mag best maar het moet niet de aso kant op gaan is mijn mening.
met vriendelijke groet,
Saskia.