Zoals je misschien al elders op het forum gelezen hebt ben ik op zoek gegaan naar een leuke reservebril voor weinig geld. Daarbij ben ik behoorlijk gefrustreerd geraakt… Even voor de opticiens onder u : Mensen met een hoge sterkte kunnen daar niets aan doen, het kan heel kwetsend zijn als je daar flauwe grappen over maakt of er om lacht. Het zou fijner zijn als je een beetje medelevend doet…
Maar goed, er ontstonden hele vervelende discussies over randloze modellen, over kleine of grote modellen enzo.
Het punt is, het is een reserve bril, dus het moet niet te veel kosten, 200 euro is echt teveel geld. Als ik een montuur van 40 euro vind, is het toch overdreven om glazen van 150 euro te kiezen ?
vraag 1 : vinden jullie het onmogelijk om met - 8 standaard glazen te nemen ?
Vraag 2 : is het echt belachelijk om een randloos montuur te nemen met - 8 ?
Vraag 3 : met - 8, kun je dan beter een klein of een groot montuur nemen om de dikte van de glazen iets te verminderen ?
Vraag 4 : zijn er eigenlijk nog wel grote monturen ????
Bonusvraag : zo'n bril zonder randen, dus glazen met een brug en pootjes…hoe heet dat ? Ik noemde het een randloos montuur, maar werd verbeterd, zij noemden het “ zonder montuur”, maar die brug en die pootjes, tellen die niet mee als montuur ?
Dank je wel,
Carla, met een zeer gekwetste ego, en behoorlijke gefrustreerd !
Nog ff en ik zoek een montuur en de vorm van een rolstoel !