binnenstebuiten lenzen

• Carla de W

Ik heb altijd half-jaar lenzen, maar nu heb ik doordat ik mijn lens kwijt raakte gekleurde maandlenzen van fresh look. Ik vind het zo moeilijk om te zien of ik die lenzen goed om heb…. Ze zijn waarschijnlijk dunner en flexibeler dan halfjaar lenzen, dus dat kommetje effect die beduidend minder.

Als ik ze op hou zie ik niet of de rand naar boven of naar onderen wijst, er staan ook geen letters op, dus pas als ik ze in doe voel ik of ze goed zitten en dat lijkt me niet fijn voor je oog. En het geeft toch elke keer weer wat irritatie op de vroege ochten als je de lenzen weer uit moet doen en zit te rommelen.

Hebben jullie daar trukjes voor ?

Alleen dit vind ik al een reden om niet over te gaan op maandlenzen.

• eyesee

Beste Carla,

wat je ook kunt proberen is het volgende:(het is misschien wat lastig uit te leggen in woorden, ik doe mijn best:-)) doe je duim en wijsvinger naast elkaar net alsof je het “oke” gebaar maakt, leg dan voorzichtig de lens vlakbij het uiteinde van je vingers. Buig nu langzaam de randjes van de lens naar elkaar toe.Gaan de randjes van de lens naar elkaar toe, dan zit ie goed. Blijven de randjes van de lenzen aan je vingertoppen plakken, dan zit ie binnenste buiten. Ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel! succes, eyeseeCarla de W schreef:

>

> Ik heb altijd half-jaar lenzen, maar nu heb ik doordat ik

> mijn lens kwijt raakte gekleurde maandlenzen van fresh look.

> Ik vind het zo moeilijk om te zien of ik die lenzen goed om

> heb…. Ze zijn waarschijnlijk dunner en flexibeler dan

> halfjaar lenzen, dus dat kommetje effect die beduidend minder.

> Als ik ze op hou zie ik niet of de rand naar boven of naar

> onderen wijst, er staan ook geen letters op, dus pas als ik

> ze in doe voel ik of ze goed zitten en dat lijkt me niet fijn

> voor je oog. En het geeft toch elke keer weer wat irritatie

> op de vroege ochten als je de lenzen weer uit moet doen en

> zit te rommelen.

>

> Hebben jullie daar trukjes voor ?

> Alleen dit vind ik al een reden om niet over te gaan op

> maandlenzen.

• Carla de W

Ja, ik snap je wel…

Je bedoeld dat de lens de neiging heeft zich in zijn eigen richting te buigen,

dus als hij binnenstebuiten zit wil hij niet nog krommer trekken.

Ik ga het meteen uit proberen,

Dank je !

• eyesee

inderdaad :-) hoop dat het lukt!

• Carla de W

Ja, het is gelukt,

fantastisch !

Het is ook heel duidelijk,

goede tip !

• Marco

Ik heb maandlenzen en die hebben dat effect niet zo heel erg. Tijdens mijn vakantie had ik daglenzen en daar had ik hetzelfde probleem. Maar doordat ze weinig verschil hebben is het ook minder erg als je ze verkeerdom hebt zitten.

• Carla de W

Lekker dan, ik voel ze wel meteen als ze niet goed zitten, net alsof ik een haartje in mijn oog heb zitten.