Vraagjes over lenzen

• Linda

Hoi,

Ik heb sinds drie dagen lenzen. Ik wil ze specifiek gaan gebruiken tijdens mijn wintersportvakantie en ben nu dus alvast een beetje aan het wennen. Na deze drie dagen rijzen er bij mij een paar vragen, wie helpt me:

1. Ik voel ze de hele tijd zitten, is dat normaal, gaat dat na verloop van tijd weg?

2. Al met al vond ik het een behoorlijk duur grapje en ik raak er dus liever geen kwijt. In wat voor soort situaties zou dat juist wel kunnen gebeuren. M.a.w. waar moet ik op letten. (iemand specifiek ervaring met wintersport?)

3. Wat is de volgorde? Eerst lenzen en dan make-up, of andersom?

4. Omdat ik al jaren met een bril leef en daar erg tevreden mee ben, wil ik deze lenzen dus niet dagelijks gaan dragen. Ik heb maandlenzen, wat moet ik doen om ze ‘goed’ te houden als ik ze 1 (2-3) dag niet in heb?

Dit zijn natuurlijk allemaal vragen die ik bij de opticien had moeten stellen. Maar het is allemaal nieuw en je bent blij dat je ze in en uit kunt krijgen. Dus…..geen vragen en wegwezen met je nieuwe aanwinst.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes,

Linda

• mij

dat je ze iets voelt is heel normaal dat zal minder worden.

wat dacht je van daglenzen die lenzen draag je een dagje en gooi je daarna weg als je ze maar af en toe draagt (wanneer jij dat wilt) is dat veel goedkoper als maandlenzen.

eerst je lenzen indoen en dan de makeup anders worden je lenzen zo lekker vies

als het vervelend blijft ga dan terug naar je opticien voor een controle

• Linda

Bedankt voor je reactie.

Daglenzen was in eerste instantie ook waar ik voor kwam. Maar die waren er niet met een cilinder. Dus vandaar dat ik nu een proefsetje maandlenzen heb meegekregen. Als het niet bevalt ga ik natuurlijk terug naar de opticien.

Linda

• Carla de W

Linda schreef:

:

>

> 1. Ik voel ze de hele tijd zitten, is dat normaal, gaat dat

> na verloop van tijd weg?

Inderdaad kanhet over een tijdje vanzelf weg gaan, maar ik vroeg me meteen af of je ze misschien verkeerd om hebt zitten, dus binnenstebuiten. Dat vind ik zelf erg moeilijk om te zien, je houdt ze op je vingertop en dan kun je aan het randje zien of ze goed zitten ofdat je ze moet omslaan. Dat is iets wat ik na 18 jaar nog af en toe fout heb…. Soms staan er letters op je lens, het merk bijvoorbeeld bij Ciba, als je de letters kunt lezen heb je hem goed om.

> 2. Al met al vond ik het een behoorlijk duur grapje en ik

> raak er dus liever geen kwijt. In wat voor soort situaties

> zou dat juist wel kunnen gebeuren.

Ik heb net een bericht geplaatst dat ik er een kwijt raakte bij het zwemmen. Ik kreeg een spetter in mijn oog, weg lens. Is niet echt gebruikelijk geloof ik, maar kan wel gebeuren.

Bij wintersport denk ik aan spetters sneeuw….

En wat altijd link is, maar wat je wel onder controle hebt, is wanneer je even in je ooghoek wrijft ofzo, als je sneeuw of zweet in je gezicht krijgt en dat wegveegt. Als je namelijk je ogen scheef trekt door die beweging (chinese ogen maakt) kunnen ze snel uitvallen.

> 4. Omdat ik al jaren met een bril leef en daar erg tevreden

> mee ben, wil ik deze lenzen dus niet dagelijks gaan dragen.

> Ik heb maandlenzen, wat moet ik doen om ze ‘goed’ te houden

> als ik ze 1 (2-3) dag niet in heb?

Je moet de vloeistof regelmatig verschonen, een dag overslaan kan wel, maar als je de tweede dag toch je bril pakt moet je wel even de vloeistof vervangen.