Ook Hans Anders wint rechtzaak

• Simon(opticien)

In navolging van de rechtzaak van Pearle, heeft ook Hans Anders het kort geding tegen Specsavers gewonnen.

In een persbericht van Specsavers stond dat ze door zullen gaan met reclamecampagne voeren, waarbij ze de consument duidelijk maken dat bij andere opticiens veel te veel betaald wordt voor een bril. Het lijkt me echter logisch dat ze de namen van de andere aanbieders niet meer zullen noemen.

Ik hoop dat de consument zich niet zal laten beinvloeden door deze reclamecampagnes en zo Specsavers nog haar zin heeft.

Concurrentie mag er zijn, maar dan wel op een eerlijke manier. Van mij mag elke optiekaanbieder er een goede boterham aan verdienen, maar niet als je elkaar op zo'n directe manier aanvalt.

Dat wilde ik even kwijt.

• Ferdy

Ik weet dat de reclames van Specsavers verneukeratief zijn (de leuke monturen beginnen bij 99 euro), maar het is wel in het belang van de argeloze consument om goedkoper een bril aan te kunnen schaffen. Zolang ‘gewone’ opticiens iedereen onder de -3 dunne en dure glazen proberen aan te praten, waar men ook kan volstaan met normale kunststof 1.5 glazen, is er behoefte aan een prijsvechter die niet het onderste uit de kan probeert te halen ten koste van de consument.

Waarmee ik dus niet wil zeggen dat Specsavers dee rechtzaak had moeten winnen, want ook ik zie in dat hun reclame niet deugt. Maar ik denk dat de optiekbranche wel enige moeite mag doen om klanten minder ‘arrogant’ te benaderen.

• Rene

Eindelijk gerechtigheid! Zowel Pearl als Hans Anders hebben het gewonnen!

Even een reactie van de vorige persoon zei; ik zie ook wel dat hun reclame niet deugt!

Sterker nog ook hun manier van personeel werven deugt ook niet! Dit gebeurt vind ik op een zeer agressieve manier!

Kortom: De eerste strijd is geleverd en verloren door specsavers!