13 okt gelaserd

• Annie

Gisteren zijn mijn ogen gelaserd in België. Ik had ongeveer -5 aan beide ogen.

Op dit moment na de eerste controle is mijn linkeroog op 0 en mijn rechteroog op -0.75. Afgesproken was dat het 0 en -0.5 zou worden ivm eventuele leesbril op latere leeftijd.

Ik ben er SUPERGELUKKIG mee met het resultaat.

• Johan

Wat leuk om ook eens wat positiefs te horen! Over 2 weken ga ik zelf naar een vooronderzoek. Hopelijk zijn mijn ogen geschikt.

Wat voor soort laserbehandeling heb je gehad?

• Annie

Een Lasik behandeling, wel heb ik nu ondekt dat als ik moe ben dat ik slechter zie. Dit komt denk ik doordat ik nu mijn ogen aan elkaar moet laten “wennen”. Met lenzen in had ik dezelfde sterkte en nu is er een verschil waar ik aan moet wennen.

En t autorijden ‘s avonds gaat ook nog niet, heb een beetje moeite met scherpstellen en de bekende halo’s. Maar heb goede hoop. Het is natuurlijk nog maar net 3 dgn geleden, je moet ook niet te veel willen op zo een korte termijn.

Ga vrijdag ff vragen hoe lang dat gaat duren, ben benieuwd.

• jos

Jammer dat ze je hierover van tevoren blijkbaar onvoldoende verteld hebben, dit is een manco die meer laser-centra hebben, onvoldoende informatie over de directe consequenties van de behandeling.

Hopelijk gaat het snel beter met je ogen, maar kijk niet vreemd op als het nog 3 maanden gaat duren.

Succes,

Jos

• Annie

Wist al dat het, vlgns de arts, ong. 6 wkn ging duren, maar ben een beetje ongeduldig typje, wil alles weer heel snel kunnen doen, vandaar.

Maar autorijden overdag gaat goed hoor (alleen niet te ver uit de buurt gaan).

En ben er ondanks dat nog steeds Happy mee hoor!

• Ab

Hoe gaat die nu??? Ik heb ook erg last van als ik moe ben dat ik dan slecht zie

• Annie

Het bleek dus dat mijn rechteroog op -3/4 stond en mijn linkeroog op -1/2. Aangezien hij mij vertelde dat mijn rechteroog dominant was tov mijn linkeroog, klopt het dus ook dat ik moeite had met scherpstellen, en na 3 weken is mijn rechteroog opnieuw gedaan. Dat gebeurde op een dinsdag en vrijdags ben ik al alleen naar België gereden, ging prima.

Die stond toen op 0, en nu nog steeds.

Nu, 5 maanden verder, zie ik nog steeds alles en doe ik alles ermee.

In t donker rijden is geen probleem, ook niet met die lichtjes.

Raak er eindelijk een beetje aan gewend dat ik mijn lenzen niet uit hoef te doen, soms wil ik dat nog wel eens doen (gewoonte, haha).

Dat links -1/2 is merk je niet.

Ik zie alleen minder scherp, alleen links dan (maar die is ook -1/2) als ik weinig slaap heb gehad of doodmoe ben. Dan moet ik me iets meer concentreren en dan gaat t wel.

Ben er nog steeds gelukkig mee en heb er geen spijt van!