vette waas op brilleglazen

• sandra

hoi,

ik heb pas een nieuwe bril gekocht met superontpiegelde glazen(groene schijn)

nu wist ik wel dat deze ontspiegeling sneller vet werd dan andere,maar hoe krijg je die glazen nou echt schoon??

ik heb navraag gedaan bij de opticien en die vertelde mij met een microvezeldoekje of gewoon zoals zij het deden met spiritus.

afwasmiddel mocht ook alleen dan zonder citroen dit tast de laag aan.

ik heb dit allemaal geprobeerd maar er blijft evengoed een vette waas op die glazen,van die veegstrepen om het zomaar te noemen.

wie o wie heeft een goede tip of een wondermiddel????

• Ferdy

Heb dit ook gehad met glazen van Het Huis. Draag nu een bril van een andere leverancier met (blijkbaar) andere glazen en heb nergens last van. Zal toch wel aan de kwaliteit van de ontspiegeling liggen. Maar probeer de brillendoekjes van het Kruidvat eens (blauwe zakjes in witte megaverpakking), die werken bij mij heel goed.

• sandra

toevallig zijn mijn glazen ook van het huis!!

er zit ook een iets andere ontspiegeling in als de glazen van pearl n.l. die van pearl schijnen groener, maar zijn volgens mij ook iets duurder.ik zal de doekjes van kruidvat dan maar eens gaan proberen.

groetjes, Sandra.

• Ferdy

Da's inderdaad grappig. Overigens heb ik een tijdje geleden in de VS een complete bril gekocht en de glazen daarvan waren veel goedkoper dan hier in Nederland. En de kwaliteit - ook van de ontspiegeling - is erg goed. Aan glas-dikte e.d. heb ik geen boodschap met mijn -2, dus ik ben erg tevreden. Mocht je nog op vakantie gaan…

• MarkdeVeer

Ik maak mijn bril altijd met 96% gedenaturaliseerde alcohol schoon en dat werkt perfect (op aanraden van de opticien).

Kun je zo bij de drogist halen.

Spiritus heb ik ook wel geprobeerd, maar dat maakt niet zo goed schoon en het maakt de glazen ook vet.

Ik mag ook die citroendoekjes niet gebruiken, dus ik weet nooit in welk merk doekjes er wel/geen citroen inzit vandaar dat ik alcohol gebruik.

• lens

gewoon spiritus gebruiken ( niet op airwear glazen )

• sandra

ik heb vandaag weer een tip gekregen van een collega, zij poetst haar bril altijd na met een microvezel glansdoek voor glas en spiegels van de schlecker.

gewoon zo een voor in het huishouden,kost € 3,69.

ik er vandaag gelijk een gekocht en geprobeerd en het werkt perfect!!!!!

goedkoop en geen zorgen over de laag op je glazen.

moet je daarna wel alleen voor je bril gebruiken en als je het doekje uitwast zonder wasverzachter!

pluist absoluut niets! (hebben de gewone wonderdoeken dus wel last van) de glazen zijn echt kraakhelder, zo heb ik ze waarschijnlijk nooit gehad.

misschien een tip voor andere gefrustreerde brildragers!!

in ieder geval iedereen ook hartstikke bedankt voor de reacties en tips!

groetjes,Sandra.

• Robert

Ik maak mijn brilglazen altijd schoon met een poetsdoek die eigenlijk bedoeld is voor het schoonmaken van cameralenzen…..