Bril of niet

• Sieuwerd

Hallo, ik heb de volgende strerktes links +0.25 en rechts -0.50 en bij beide ogen een cilinder. M'n opticien zegt dat het zonder bril gevaarlijk is om te fietsen en dat ik zo snel mogelijk een bril nodig heb. Ik vraag mre echter af of ik wel een bril nodig heb. Ik ben 17 jaar en veel kinderen bij me in de klas hebben sterktes van 1.75 en 0.75 en vaak ook nog een cilinder en zij hebben geen bril nodig. Is het beter om naar een andere opticien te gaan, of heeft m'n huidige opticien gelijk??

Sieuwerd.

• optiek

Wat en onzin

• mij

wat voor cilinders heb je? en vraag om je visus zonder bril

• Maik

Geen bril dus, die opticien probeert je gewoon een bril aan te smeren.

Triest dat zulke figuren bestaan

• sandra

maik je kan nooit oordelen zonder het juiste recept

misschien heeft hij wel cilinders van 1.50 of 2.00

en dan kom je wel degenlijk in de richting van een bril

groetjes sandra

• Rene

De opmerkingen dat de opticien een bril aansmeert vindt ik niet terecht! Zeker niet omdat de informatie niet volledig is.

Allereerst moet je je afvragen wat de visus is per oog en met beiden ogen zonder correctie. Dan de visus met correctie. Wat is de cylindrische afwijking? die wordt nml niet genoemd. Zijn er verder nog klachten? hoofpijn, vermoeide ogen etc…

Neem aan dat zij niet voor niets haar ogen heeft laten meten. Of zij moet een persoon zijn geweest die even niets te doen had en het leuk vond om de kostbare tijd van de opticien te gebruiken. om even voor de lol een meting te laten doen.

Dus eerst maar eens de antwoorden op die vragen voordat je in de ruimte roept dat deze bril aangesmeert zou worden.

• Sieuwerd

Ik heb aan m'n linker oog een cilinder van 1.25 en aan m'n rechter oog een cilinder van 1.50. Denken jullie dat ik in dat geval een bril nodig heb?

• Sieuwerd

Verder heb ik overigens geen klachten zoals hoodpijn, vermoeide ogen etc. Ook kan ik goed in de verte kijken.

Groetjes, Sieuwerd.

• sandra

het is aan jouw of je een bril wilt dragen of niet

hou in je achterhoofd dat met deze sterkte vaak diepte zien beter word en vooral in het donker kijken.

krijg je toch problemen zoals hoofdpijn en bv slecht zien tijdens auto rijden kan je het zeker overwegen.

want niets is belangrijker dan een goed gezichtsvermogen in het verkeer

groetjes sandra

• mij

volgens de theorie zou je zo'n beetje 20% beter moeten gaan zien ( en ja ik weet dat je het niet in procenten moet gaan uitdrukken) in de praktijk is het meestal minder maar een cilinder van boven de -1,00 vind ik wel de moeite waard om een bril voor te nemen, maar je moet het zelf weten.