nachtlenzen

• ineke

Ik zou graag van mensen die nachtlenzen dragen willen weten of ze bevallen(of niet)

• reijnate

Hallo, ik heb bij wijze van een proef nachtlenzen gedragen. De sterkte was in 1 nacht teruggebracht van -3,75 naar 0. Perfect. Helaas begon bij mij het zicht vanaf ongeveer half 3 smiddags terug te lopen. Tegen 23.00 kon ik pas weer zien door mijn bril. In de tussen liggende periode zag ik dus niet goed/slecht. Dit was bij mij blijvend. Verder zag ik binnen, bij kunstlicht slecht. Veel halo's, zoals ze dat noemen. Nu is overigens onlangs gebleken dat ik wel zeer flexibele ogen schijn te hebben. Met mijn huidige zachte lenzen (-3,50) zie ik perfect. s Avonds blijken mijn ogen terug te vallen naar -5.25 met een cilinderafwijking. Dus misschien ben ik wel niet de juiste persoon om je mee te vergelijken.

Maar de ervaring, alles zien zonder bril of lenzen, was echt fantastisch.

Succes.

• Roel

mijn ervaring tot nu toe met nachtlenzen is niet fantasties. Ik heb ze tot nu toe een week, maar mijn zicht is er niet beter op geworden. Je word wel om de zoveel dagen gecontroleerd door de opticien.

De resultaat dus per mens zeer verschillend.

de opticien zal nu dus de fabrikant raadplegen over hoe het verden moet met mijn lenzen, ik hoop dat ze dus iets anders voor mij zullen vinden.

groetjes roel.

• Roel

ik heb zojuist te horen gekregen dat er dus geen verdere mogelijkheden zijn om mijn zicht te verbeteren, dit is dus zeker minder.

ik moet nu 2 dagen doorbrengen met een zeer slecht zicht om mijn ogen weer op hun begin sterkte te krijgen. zodat ik mijn bril weer kan dragen.

conclusie voor mij is dus dat er veel beloften worden gedaan maar zonder enig resultaat.