Ik heb 30 jaar harde lenzenzen gedragen. eerst gewoon hard, later hoog zuurstofdoorlatende. de sterkte van mijn lenzen was ca -8. De laatste vijf jaar had ik bifocale lenzen. Het zicht om te lezen en in de verte was redelijk. Mede door de overgang en medicijnen werden mijn ogen zo droog dat ik de lenzen niet meer verdroeg. Ik ben nu overgegaan op een multifocale bril de sterkte is -8,5 sferisch en -1,5 cylindrisch. de leessterkte is gesteld op 2,25. Het probleem is echter dat ik met deze bril kleine cijfers (ik doe finacieel werk) op papier en op het beeldscherm niet meer kan lezen. De opticien heeft het enkele keren opgemeten, maar het is niet beter in te regelen. gezichtsscherpte ca 65%. Met de lenzen was het zicht beter. OP zijn advies heb ik nu een computer/leesbril aangeschaft met enkelvoudige glazen van -6,25 sferisch en -1,5 cylindrisch. Volgens hem zit het probleem in een niet meer zo goed functionerende gele vlek waardoor scherp stellen moeilijker wordt. De extra bril helpt wel maar niet optimaal. na een dag werken heb ik nog vaak hoofdpijn.
Wie weet een goede oplossing zodat ik mijn werk weer zonder hoofdpijn kan uitvoeren?